موبنا: پس از سال‌ها انتظار بالاخره نخستین گوشی هوشمند اپل مجهز به نمایشگر یکپارچه و او‌اِل‌ای‌دی با نام «آی‌فون ایکس» به صورت رسمی معرفی شد. حرف X در زبان یونانی به معنی عدد ۱۰ است و از آنجا که گوشی هوشمند آی‌فون امسال ۱۰ ساله شد، اپل این نام را برای آن برگزید. این نخستین گوشی هوشمند اپل با نمایشگر یکپارچه و بدون لبه بود و البته پیش‌بینی شد از سال آینده تولید این سری از گوشی‌های آی‌فون ادامه پیدا کند. ولی به نظر شما اپل مدل بعدی این محصول را چطور نام‌گذاری خواهد کرد؟

از آنجا که X معادل عدد ۱۰ محاسبه می‌شود و اپل برای نام‌گذاری مدل جدید گوشی هوشمند خود سراغ اعداد یونانی رفته است، در منطقی‌ترین حالت ممکن پیش‌بینی می‌شود مدل بعدی این گوشی هوشمند با نام «آی‌فون XI» معرفی شود. در زبان یونانی XI معادل عدد ۱۱ است. در این میان این احتمال هم وجود دارد که اپل سری بعدی گوشی‌های هوشمند خود را با تاکید بر طراحی «آی‌فون ۸» و «آی‌فون ۸ پلاس» روانه بازار کند و سال آینده سری گوشی‌های بدون قاب و لبه اپل با نمایشگر یکپارچه با دو محصول مذکور ادغام شود. اگر این رویه دنبال شود به احتمال قوی دو گوشی بعدی «آی‌فون ۹» و «آی‌فون ۱۰» نام‌گذاری خواهند شد. از آنجا که شرکت اپل برخلاف سال‌های اخیر گوشی هوشمند «آی‌فون ۷اس» و «آی‌فون ۷اس پلاس» را عرضه نکرد و در عوض نام جدید گوشی‌ هوشمند خود را «آی‌فون ۸» گذاشت، این احتمال وجود دارد که محصول بعدی «آی‌فون ۹» باشد.

به هر حال با توجه به اینکه «آی‌فون ۱۰» هم‌اکنون ساخته شده و این نام استفاده شده است، احتمال می‌رود که اگر اپل این رویه را دنبال کند نام گوشی‌های بعدی آن «آی‌فون ۹» و «آی‌فون ۱۱» باشد. برای فهمیدن این مساله دست‌کم باید یک‌سال دیگر منتظر ماند و دید سپتامبر بعدی چه اتفاقی می‌افتد. البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد که اپل به جای اعداد سراغ حروف برود و آی‌فون‌های بعدی را این طور نام‌گذاری کند. با این توضیح احتمال می‌رود مدل بعدی گوشی هوشمند آی‌فون با نمایشگر یکپارچه و بدون لبه «آی‌فون Y» نام داشته باشد. همه این احتمالات وجود دارد و کارشناسان هم‌اکنون یک نظرسنجی جهانی انجام داده‌اند تا متوجه شوند کدام یک از این نام‌ها احتمال بیشتری دارد که برای آی‌فون بعدی مورد استفاده قرار گیرد یا اگر کاربران جهانی نام دیگری را پیشنهاد می‌کنند، آن را اعلام کنند.