گزارش‌های جدید از آتش‌سوزی باتری آی‌فون 8

اما حالا می‌بینیم که اپل همانند سامسونگ، در حال حرکت به سمت یک ورشکستگی بزرگ است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که چند آی‌فون ۸ که در طول شب به شارژر متصل شده‌اند، کارشان به «دود کردن» کشیده شده است. همه ما داستان شرکت سامسونگ و نوت ۷ را می‌دانیم. ابتدا چند گزارش معدود از خرابی باتری این گوشی منتشر شد اما کم‌کم خرابی و آتش‌سوزی این گوشی به مقیاس جهانی رسید. این کمپانی کره‌ای ظاهرا علاقه زیادی به تولید اسمارت‌فون‌های فوق باریک پیدا کرده بود. همین مساله باعث کاهش محافظ‌های اطراف باتری شد که در نتیجه آن نوت ۷ بدون داشتن ایمنی کافی به بازار عرضه شد و بقیه داستان را هم که همه می‌دانند. حال ظاهرا نوبت به اپل و آی‌فون ۸ رسیده که ظاهرا مساله خیلی جدی‌تر از چند گزارش ساده است.

بسیاری از کاربران در چند روز اخیر ادعا می‌کنند که آی‌فون‌های جدیدی که تحویل گرفته‌اند، از همان لحظه‌ای که آن را از جعبه خارج کرده‌اند، ظاهرشان حالت عادی نداشته است و البته گزارش‌های متعددی از کارکرد نادرست باتری آی‌فون‌های جدید اپل هم به‌گوش می‌رسید. البته هیچ‌کدام از این گزارش‌ها شامل حوادث خطرناک و آتش‌سوزی نبوده است، البته تا امروز. شیائومین، زن چینی که به‌تازگی یک آی‌فون ۸ با حافظه ۶۴ گیگابایتی خریداری کرده بود، چند شب پیش قبل از خواب آی‌فون خود را به شارژر متصل کرده و به‌خواب رفت.

زمانی که شیائومین از خواب بیدار می‌شود، متوجه بلند شدن دود از آی‌فون و صدای شکستن قطعات آن می‌شود. البته او در آن لحظه تصمیم خیلی درستی را اتخاذ نکرده و پس از جدا کردن آی‌فون از شارژر، یک لیوان آب روی آن ریخته است. البته این کار مانع از صدای خرد شدن قطعات داخلی آی‌فون نشده است. او پس از این اتفاق به محل کار خود آمده و چند تصویر از این آی‌فون نابود شده را هم منتشر کرده است. او پس از تماس با خدمات مشتریان اپل هیچ پاسخی دریافت نکرده اما امیدوار است که خدمات مشتریان اپل گوشی سوخته او را با یک آی‌فون جدید و سالم تعویض کنند.