همزمان با محدودیت‌های اینترنتی ماه‌‌‌های اخیر، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی با افت فروش مواجه شدند و تا مرز تعطیلی پیش رفتند. افزایش هزینه خدمات لجستیکی نیز مزید بر علت شد تا حاشیه سود برخی از این فروشگاه‌‌‌ها افت بیشتری نیز پیدا کند. در همین راستا، استارت‌آپ گنجه که بیش از هرچیز با تامین بخشی از زیرساخت‌‌‌ها و خدمات لجستیکی دیجی‌‌‌کالا شناخته می‌شود، قصد دارد تا در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی خود و جبران بخشی از زیان ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی کوچک، امکانات رایگانی را در اختیار آنها قرار دهد. طبق آنچه گنجه در حساب توییتری خود منتشر کرده: این مجموعه تا پایان سال ۱۴۰۲ کار نگهداری و تحویل بسته‌‌‌های ارسالی کاربران فروشگاه‌‌‌های اینترنتی با تعداد سفارش کمتر از ۲۰۰ بسته در روز را به صورت رایگان برعهده خواهد گرفت تا در هر محله یک نقطه‌‌ تحویل حضوری هوشمند داشته باشند.

در همین راستا مدیر توسعه کسب و کار «گنجه» در گفت‌وگو با دیجیاتو تصریح کرد که اگرچه به طور کلی امکان استفاده از این سرویس برای فروشگاه‌‌‌‌‌‌های اینستاگرامی نیز فراهم است، اما مشتریان این پلتفرم بیشتر از فروشگاه‌‌‌های اینترنتی آنلاین هستند و نه از شبکه اجتماعی اینستاگرام. وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: «فروشگاه‌‌‌های اینستاگرامی امکان استفاده از این سرویس را دارند، اما یک مساله مهم که در مسیر استفاده آنها از «گنجه» وجود دارد، مدل پیشنهاد سرویس به کاربر است. پیشنهاد گنجه از مسیر پیام در اینستاگرام خیلی جذاب نیست.»

گنجه از جمله استارت‌آپ‌‌‌هایی است که در زمینه تامین هوشمند زیرساخت‌‌‌های لجستیکی برای کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می‌کند. گنجه‌‌‌ها کمدهای هوشمندی هستند که در سطح شهر توزیع شده‌‌‌اند و در دریافت بسته‌‌‌های ارسالی به شما کمک می‌کنند. به این صورت که خرید شما از فروشگاه‌‌‌های آنلاین، در نزدیک‌‌‌ترین گنجه به محل زندگی شما قرار داده می‌شود و شما در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید با مراجعه به آن بسته خود را بردارید. با وجود گنجه‌‌‌ها، فروشگاه‌‌‌های اینترنتی و کاربران آنها تجربه خوشایندی در ارسال و دریافت محصولات تجربه خواهند کرد. در سال ۱۴۰۰، گروه دیجی‌‌‌کالا در قالب دیجی‌‌‌نکست در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرد و از همان زمان امکان استفاده از خدمات این استارت‌آپ، به عنوان یکی از روش‌های ارسال کالا، در اختیار کاربران دیجی‌‌‌‌‌‌کالا نیز قرار گرفت.