خوش‌بینی معاون وزیر ارتباطات به سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات

روز گذشته در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه الکامپ، علی حکیم جوادی، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این نمایشگاه مانند نمایشگاه‌های مطرح IT دنیا آخرین دستاوردهای این حوزه را به نمایش بگذارد. به گزارش فارس علی حکیم‌ جوادی در ادامه با اشاره به جزئیات برگزاری این دور از نمایشگاه گفت: نمایشگاه الکامپ امسال با یک مدل و مدیریت جدیدی برگزار خواهد شد که در آن تمام محصولات تولید داخل که دنیا ما را تحریم کرده است به معرض نمایش در خواهد آمد ضمن اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت معنوی از این نمایشگاه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه الکامپ در حوزه فناوری اطلاعات و بخش‌هایی از حوزه ارتباطات، نشان می‌دهد که توانمندی‌های خوبی در کشور داریم و همچنین نشان‌دهنده آغاز حرکت در کشور برای استفاده حداکثری از ابزارهای فناوری اطلاعات است. حکیم جوادی در حاشیه این نشست به بودجه دولت اشاره کرد و گفت: بودجه امسال دولت انقباضی است و در سال آینده نیز همین‌طور خواهد بود؛ بنابراین این امکان وجود دارد که پروژه‌هایی که قرار بود دولت انجام دهد، به بخش خصوصی سپرده شود.

وی با بیان اینکه در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت، سخت‌افزار و شبکه به اندازه کافی انجام شده گفت: در حال حرکت به سمت خدماتی هستیم که در داخل کشور امکان تولید دارند. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران یادآور شد: هم‌اکنون هیچ تجهیزاتی نیست که در کشور مورد نیاز باشد، اما نتوانیم وارد کنیم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر ترس سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در این بخش به دلیل تصمیمات دولت درمورد عدم ورود کالاهای سخت افزاری و قرار دادن این حوزه در اولویت نهم ارزی گفت: در حال حاضر مشکلات ثبت سفارش کالاهای آی تی و همچنین اولویت بندی این حوزه در حال مرتفع شدن و رایزنی است که امیدواریم بخشی از این مشکلات حل شود‏ همچنین با توجه به اینکه بودجه دولت امسال و سال آینده انقباضی خواهد بود، ولی این فرصت برای سازمان‌های دولتی به‌وجود آمده که پروژه‌های خودرا در این حوزه از صفر تا صد به بخش خصوصی واگذار کنند که همین امر موجبات جذب سرمایه گذاران این حوزه شده است.

حکیم جوادی ادامه داد: یکی از اهداف ما در نمایشگاه سال جاری تشریح ابعاد شبکه ملی اطلاعات است. ماموریت بزرگ ما راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است، امیدواریم این نمایشگاه محل عرضه خدمات و سرویس‌هایی که قرار است در شبکه ملی اطلاعات عرضه شوند، باشد.