یک دوربین کامپکت، اما سرسخت

بازار دیجیتال- شرکت Ricoh به تازگی جدیدترین محصولش را به بازار انواع دوربین‌ها و لوازم عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین که در دسته دوربین‌های کامپکت قرار دارد، اولین دوربین از سری دوربین‌های PX این شرکت است. مهم‌ترین ویژگی این دوربین امکان کار با آن در مکان‌ها و شرایط مختلف است. این دوربین در واقع بدنه محکمی داشته و از تکنولوژی‌های جدیدی بهره می‌گیرد. این محصول دارای تکنولوژی روشن شدن سریع بوده و از قابلیت زوم اپتیکال بالا بهره می‌برد. این دوربین بدنه ضد ضربه، ضد آب تا عمق سه متری آب و زمان بیش از یک ساعت و مقاوم در برابر افتادن از ارتفاع ۵/۱ متری داشته و ساختار لنز آن ضد گرد و غبار است.

حسگر این دوربین از نوع CCD بوده و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. طراحی بدنه این دوربین صاف و مدرن بوده و ابعاد آن برابر ۳/۲۱×۵۵×۱۰۰ میلیمتر است. این دوربین امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر را داشته و لنز آن از نوع واید ۲۸ میلیمتری است. این محصول جدید امکان عکاسی در شرایط نور کم را هم داشته و حداقل و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به ترتیب به ۱۰۰ و ۳۲۰۰ می‌رسد.

سیستم لرزشگیر این دوربین از نوع اپتیکال بوده زمان آماده به کار آن تنها ۴/۱ ثانیه است. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای و کنتراست بالا برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین که امکان عکاسی در ۲۸ حالت مختلف را دارد، مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های SD، SDHC و SDXC را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین جدید در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، سبز، سفید، صورتی و نقره‌ای طراحی و تولید شده و قرار است به زودی با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود و به فروش عمومی برسد.