رفع ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت

شرکتی که سرانجام مایکروسافت شد، نخستین‌بار توسط بیل گیتس و پل آلن در البوکرکی نیومکزیکو در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد. نخستین نسخه سیستم عامل توسعه داده شده از سوی مایکروسافت، ویندوز۱.۰ بود که یک سیستم‌عامل ۱۶ بیتی بود. در واقع آنچه باعث شد مایکروسافت اکنون یک افسانه باشد، از الهام گرفتن از ایده پل آلن به وجود آمد.

در سال ۱۹۷۵ بیل گیتس دانشجوی کارشناسی دانشگاه هاروارد بود و پل آلن به عنوان یک برنامه‌نویس برای شرکت هانی‌ول (Honeywell) کار می‌کرد. در این راستا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از رفع ۱۵۰ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت خبر داده است. درباره جزئیات این امر گفته شده که در اصلاحیه امنیتی ۹ ماه آوریل ۲۰۲۴، مایکروسافت ۱۵۰ آسیب‌پذیری شامل ۶۷ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است.

از بین این ۱۵۰ آسیب‌پذیری، ۳ مورد با شدت بحرانی ارزیابی شده‌اند. طبق گزارش مایکروسافت در این به‌روزرسانی ماهانه دو آسیب‌پذیری روز صفر که به صورت فعال در حال بهره‌برداری بوده، رفع شده‌اند. نابراین شرکت مایکروسافت به کاربران خود توصیه کرده است که به‌روزرسانی محصولات تحت تاثیر را در اسرع وقت انجام دهند.

در سال گذشته هم ۵۹ آسیب‌پذیری در به‌روزرسانی مایکروسافت رفع شد. در اصلاحیه امنیتی ۱۲ ماه مارس ۲۰۲۴، شرکت مایکروسافت ۵۹ آسیب‌پذیری شامل ۱۸ آسیب‌پذیری اجرای کد از راه دور (RCE) را برطرف کرده است. از بین این ۵۹ آسیب‌پذیری، ۲ مورد با شدت بحرانی و ۵۷ مورد با شدت بالا ارزیابی شده‌اند. طبق گزارش مایکروسافت در این به‌روزرسانی ماهانه هیچ آسیب‌پذیری روز صفری که از آن بهره‌برداری شده یا به ‌صورت عمومی منتشر شده باشد، وجود ندارد. این شرکت هم در آن زمان به کاربران خود توصیه کرد که به‌روزرسانی محصولات تحت تاثیر را در اسرع وقت انجام دهند.