رییس کمیسیون اصل ۴۴ اعلام کرد: احتمال حذف کنسرسیوم تامین تله‌کام از اپراتور سوم تلفن‌همراه کشورمان وجود دارد. حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با موبنا با اعتراض به عملکرد این اپراتور و عدم بهره برداری از شبکه نسل سوم تلفن‌همراه، اظهار داشت: باید هرچه زودتر وضعیت عملکرد این اپراتور بررسی می‌شود و مسوولان ذی‌ربط در این باره پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیسیون صنایع و معادن و به ویژه کمیته مخابرات است که پرونده اپراتور سوم را بررسی کند، گفت: در همین حال کمیسیون اصل ۴۴ نیز وضعیت این اپراتور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ادامه فعالیت این اپراتور مشخص نیست، افزود: با بررسی وضعیت اپراتور سوم توسط کمیته مخابرات تصمیم‌های لازم در این‌باره گرفته می‌شود و در صورت نیاز احتمال حذف کنسرسیوم تامین تله کام از اپراتور سوم تلفن‌همراه کشورمان وجود دارد. با وجودی که طبق پروانه اپراتور سوم باید سیم‌کارت‌های خود را حداکثر تا اول خردادماه عرضه می کرد و نیز با وجودی که رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اول خردادماه در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیم‌کارت‌ها به صورت تجاری و در تهران خبر داده بود؛ اما تاکنون سیم‌کارتی از سوی این اپراتور واگذار نشده است.

داشتن تلفن همراه باعث استرس دانش‌آموزان می‌شود

مشاور برنامه‌ریزی تحصیلی دانش‌آموزان گفت: جنبه‌های منفی استفاده از تلفن‌همراه بیشتر از جنبه‌های مثبت آن است بنابراین استفاده از آن برای دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود. سید حسین دیباج در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: داشتن تلفن‌همراه باعث تنش و استرس دانش‌آموزان و عدم تمرکز حواس دانش‌آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از تلفن‌همراه زمینه دوستیابی را فراهم می‌کند و در بسیاری از موارد، فرد را دچار انحرافات و ارتباطات نامشروع می‌کند؛ چرا که دوستیابی از طریق تلفن‌همراه به گونه‌ای است که فرد هیچ‌گونه اطلاعاتی از شخصیت فرد مقابل نداشته؛ بنابراین زمینه انحرافات برای افراد به ویژه دوران دانش‌آموزی را فراهم می‌کند. وی اضافه کرد: خانواده‌ها در این زمینه نقش موثری دارند؛ چرا که آنها می‌توانند به فرزندان خود آگاهی‌های لازم را در زمینه جنبه‌های منفی آن بدهند و یا از دادن تلفن‌همراه با امکانات بالا به آنها خودداری کنند.

دیباج عنوان کرد: امروزه داشتن تلفن‌همراه به صورت اعتیاد در همه اقشار در آمده است به گونه‌ای که فرد در صورت جا گذاشتن تلفن‌همراه در منزل و یا به دور از خود دچار استرس می‌شود. وی خاطرنشان کرد: استفاده از تلفن‌همراه علاوه بر مدارس پسرانه در مدارس دخترانه نیز در حال گسترش است. وی یاد آور شد: با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های موجود در تلفن‌همراه دانش‌آموزان می‌توان پیش‌بینی کرد که آنها ممکن است به چه انحرافاتی کشیده شوند.

این مشاور تحصیلی در پایان با اشاره به تاثیر دور بودن دانش‌آموزان از تلفن‌همراه عنوان کرد: با توجه به تجربه‌های موجود با گرفتن تلفن‌همراه از دانش‌آموزان به صورت موقت پیشرفت قابل‌توجهی در تحصیل آنها مشاهده می‌شود.