یک کارت گرافیک قوی با دو پردازنده گرافیکی

بازار دیجیتال- شرکت ایسوس کارت گرافیکی جدیدی را با عنوان MARS II به بازار معرفی کرد. MARS II از دو پردازنده‌گرافیکی GeForce GTX ۵۸۰ روی یک برد و همچنین وجود GB۳ حافظه گرافیکی از نوع GDDR۵ بهره می‌برد. این کارت گرافیک شامل ۲۱ فاز قدرتمند بوده که از تکنولوژی انحصاریSuper Alloy Power تولید شده است. این تکنولوژی که مخصوص ایسوس است، موجب افزایش ۱۵ درصدی عملکرد قطعات و ۵/۲ برابر طول عمر بیشتر آنها می‌شود.

این کارت گرافیک علاوه بر امکانات سخت‌افزاری مناسب از یک نرم‌افزار بسیار جامع و پیشرفته با نام GPU Tweak utility بهره می‌برد که کاربران به راحتی می‌توانند به اورکلاک کارت‌گرافیک بپردازند. ضمن اینکه روی این کارت‌گرافیک امکانات سخت‌افزاری متنوعی برای اورکلاکینگ وجود دارد و کاربران حرفه‌ای می‌توانند بدون نیاز به نرم‌افزار مستقیما کارت گرافیک را اورکلاک کنند.

همچنین روی این کارت گرافیک کلیدی به نام Turbo Fan button وجود دارد که با فشردن این دکمه سرعت فن تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این قابلیت برای زمان Overclocking بسیار مناسب می‌باشد؛ زیرا در خنک کردن قطعه بسیار تاثیر گذار است. همچنین ایسوس برای خنک‌کردن این شاهزاده از سیستم خنک‌کننده Direct CU II استفاده کرده است.

یکی از ویژگی‌های این خنک‌کننده دفع سریع حرارت و تهویه بسیار مناسب است، به طوری که این سیستم خنک‌کننده باعث افزایش ۶۰۰ درصدی جریان هوا و کاهش ۲۰ درصد دما نسبت به مدل مرجع GTX۵۹۰ می‌شود. یکی از مشکلات کارت‌ گرافیک‌های بزرگ تمایل به سمت جهت خاص به علت وزن زیاد است که این موضوع در درازمدت باعث خراب شدن کارت و مادربورد می‌شود؛ به این منظور ایسوس در این کارت‌گرافیک از یک صفحه محافظت‌کننده استفاده کرده است که علاوه بر جلوگیری از این مشکل باعث محکم شدن قسمت متصل شده به مادربورد می‌شود و در صورت حرکت ناگهانی کیس به کارت گرافیک هیچ آسیبی نمی‌رسد.