بازار دیجیتال- سرانجام پس از گذشت مدت زیادی که با عدم عرضه مدل‌های جدید لپ‌تاپ در بازار مواجه بودیم، فعالان بازار دل به دریا زده و در زمانی که به قول آنها وضعیت بازار غیرقابل پیش‌بینی است، مدل‌های جدید را وارد بازار داخلی کردند.

به گفته فعالان بازار، نوسانات نرخ ارز که طی ماه گذشته، بازار بارها آن را تجربه کرده است و همچنین تقاضای اندک در بازار برای انواع لپ‌تاپ از دلایل تاخیر واردات نمونه‌های جدید لپ‌تاپ به بازار بوده است.
گروهی از فعالان بازار نیز می‌گویند، در حال حاضر توجه اکثر خریداران به سمت لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت با میانگین قیمت 500 تا 800 هزار تومان جلب شده است.
لپ‌تاپ‌هایی که قابلیت‌های فنی بالایی مانند تجهیز به پردازنده‌های سری core i از خانواده intel، رم‌هایی با ظرفیت بالای ۳ گیگابایت از نوع DDR۳ و کارت گرافیکی‌هایی با ظرفیت حافظه بالا و... دارند.
با این تفاسیر زمینه برای ورود مدل‌های جدید که طبعا قیمت بالایی دارند، فراهم نیست و فعالان بازار در شرایط پرخطری اقدام به واردات مدل‌های جدید لپ‌تاپ کرده‌اند.
با تمام این اوصاف، شرکت‌های واردکننده طی دو هفته گذشته، یکی پس از دیگری اقدام به واردات مدل‌های جدید لپ‌تاپ به بازار کرده‌اند که به نظر می‌رسد سونی در این زمینه پیشتاز بوده و مدل‌های جدید بیشتری را به بازار عرضه کرده است. این شرکت لپ‌تاپ‌های جدید خود را که البته قیمت بالایی هم دارند در سری‌هایCA ، CB و SB به بازار داخلی عرضه کرده است.
APPLE نیز مک بوک ایرهای جدید خود را به بازار داخلی عرضه کرده است.البته در حال حاضر نمونه‌های 11 اینچی این مک‌بوک ایرها که به پردازنده‌های INTEL COREI 5 مجهزند، وارد بازار شده‌اند و مدل‌های 13 اینچی به زودی میهمان بازار داخلی خواهند شد. برندهای دیگر مانندAPPLE،FUJITSU ،DELL ، ACER، HP نیز چند مدل جدید به بازار داخلی عرضه کرده‌اند که اکثرا در ردیف میان قیمت‌های بازار قرار دارند.
مدل‌هایی که اکثرا به پردازنده‌های INTEL CORE I۵، رم‌هایی از خانواده DDR۳ و هارددیسک‌های ۵۰۰ گیگابایتی مجهزند.
شرکت ماتریکس عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های MSI هم از عرضه لپ‌تاپ‌های جدید این برند به بازار خبر داد ولی گفت، هنوز قیمت دقیق لپ‌تاپ‌های جدید این اعلام نشده است و ظرف دو روز آینده قیمت این لپ‌تاپ‌ها اعلام می‌شود.