همراه ‌اول به‌منظور بهره‌مندی هموطنان از خدمات ارتباطی همراه ارزان قیمت، بسته‌های گوشی و سیم‌کارت عرضه می‌کند. در این طرح، همراه‌ اول به منظور هم‌افزایی کیفیت محصول نهایی با قیمت مناسب برای مصرف‌کننده، بسته‌های گوشی و سیم‌کارت اعتباری (Bundling) را در سه سطح مختلف تولید و روانه بازار می‌کند. بر اساس این گزارش، در این طرح بسته‌هایی شامل یک دستگاه گوشی تلفن‌همراه سامسونگ به همراه یک عدد سیم‌کارت اعتباری (سیم‌کارت عیدانه با ۱۵۰ دقیقه مکالمه رایگان) با قیمتی مناسب عرضه می‌شود. این گزارش می‌افزاید: این بسته‌ها در طبقات قیمتی ۲۹۹ هزار ریالی، ۵۵۹ هزار ریالی و ۹۹۹ هزار ریالی عرضه می‌شود. همچنین همراه اول اعلام کرده که به‌‌ زودی طرح‌های جدید و متنوع‌تری را برای کسب رضایت مشترکان خود ارائه خواهد کرد. سال گذشته و برای اولین بار همراه اول در حاشیه نمایشگاه تلکام خبر از عرضه گوشی به همراه سیم‌کارت داده بود.

اپراتور سوم وارد مذاکره با اپراتورهای دیگر شد

مدیرکل برند و ارتباطات تامین تله کام از مذاکره اپراتور سوم تلفن همراه با سایراپراتورهای ارتباطی در کشور خبر داد. شاهین آرپناهی در گفت وگو با موبنا با اشاره به مذاکرات تامین تله کام با اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه و اپراتورهای وایمکس اظهار کرد: این اپراتور در زمینه‌های سایت شرینگ، اینترکانکشن، رومینگ و سایر موضوعات مشابه مذاکراتی با سایر اپراتورهای تلفن همراه و برخی دیگر اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی کشور داشته است. وی با بیان اینکه تست شبکه اپراتور سوم در حال انجام است، افزود: بسیاری از مشکلات این پروژه که باعث تاخیر در بهره برداری اپراتور سوم شده ، خارج از اختیارات مجموعه تامین تله‌کام بود که در شرایط حاضر بیشتر آن بر طرف شده است. آرپناهی افزود: زمان دقیق برای واگذاری سیم‌کارت های نسل سوم نمی توان اعلام کرد، ولی به طور قطع سیم‌کارت‌های نسل سوم تا پیش از اتمام سال‌جاری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

بررسی تحقیق و تفحص از تنها اپراتور خصوصی کشور

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز گذشته بررسی طرح درخواست تحقیق و تفحص از اپراتور دوم تلفن همراه - ایرانسل - را در دستور کار قرار داد. شریف حسینی منشی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دستور کار این کمیسیون از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: رضا تقی‌پور برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن حضور می‌یابد. وی در پاسخ به اینکه سوالات نمایندگان مربوط به چه موضوعاتی است، تاکید کرد: تا زمانی که سوالات نمایندگان از وزیر ارتباطات پرسیده نشود اعلام جزئیات این سوالات صحیح نیست.

حسینی گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین به درخواست برخی نمایندگان، موضوع درخواست تحقیق و تفحص از اپراتور ایرانسل را در دستور کار دارد. حسینی با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از اپراتور ایرانسل در مرحله درخواست قرار دارد و امروز سه‌شنبه در کمیسیون مطرح می شود، ادامه داد: در صورت رای گیری و موافقت اعضای کمیسیون با این درخواست، این طرح در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و در صورت موافقت نهایی مجلس برای تحقیق و تفحص از این اپراتور کمیته‌ای تشکیل می‌شود و این طرح به مرحله اجرا در می‌آید. نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حالی درخواست تحقیق و تفحص از اپراتور ایرانسل را در دستور کار قرار داده‌اند که نتیجه نهایی تحقیق و تفحص از عملکرد مخابرات و وزارت ارتباطات که از دی ماه سال ۸۷ با تشکیل کمیته‌ای آغاز و تا اواخر سال ۸۹ نیز به طول انجامید، هنوز مشخص نشده است.