اختلال اخیر اینترنت ارتباطی با زیرساخت ندارد

مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، اختلال دو روز اخیر در شبکه اینترنت کشور را مربوط به مشکلات ایجاد شده در شبکه مخابرات عنوان کرد و گفت: این اختلالات ربطی به شرکت زیر ساخت ندارد. محمدرضا فرنقی‌زاد در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که از وی پرسید «آیا باز هم پاس‌کاری بین شرکت زیر ساخت و شرکت مخابرات ادامه دارد ؟» توضیح داد: بررسی‌های لازم در شرکت زیر ساخت صورت گرفته و اطمینان می‌دهم که مشکلی در شبکه زیر ساخت وجود ندارد.

وی افزود: آزمایش کردن این موضوع که مشکل اختلال در شبکه اینترنت از زیر ساخت است یا مخابرات آسان است و کاربران اینترنت خودشان نیز می‌تواند این مساله را بررسی کنند.

فرنقی‌زاد گفت: در حال حاضر کاربرانی که اینترنت خود را از طریق خط تلفن می‌گیرند، بعضی کاربران دارای خط adsl و دایل آپ مشکل دارند، اما کاربرانی که از طریق وایمکس به اینترنت دسترسی دارند، مشکلی ندارند، بنابراین مشکل از مخابرات است.

وی افزود: اگر مشکل اختلال اینترنت از زیر ساخت بود تمام شبکه اینترنت دچار اختلال می‌شود، در حالی‌که الان فقط مشتریان مخابرات مشکل دارند. لازم به گفتن است که تماس خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط با مدیران شرکت مخابرات بی‌نتیجه بود.