مرکز تحقیقاتی نوکیا بیست و پنج ساله شد

مرکز تحقیقاتی نوکیا بیست و پنج سال نوآوری‌اش که منجر به تغییر زندگی میلیاردها نفر شده را با معرفی نوکیا GEM و HumanForm جشن گرفت. این گوشی‌ها طی چند دهه‌ آتی تاثیر زیادی در صنعت موبایل و زندگی مردم خواهند داشت.

مرکز تحقیقاتی نوکیا مرزهای جدیدی از قابلیت‌های موبایل را کشف و چالش‌های علمی را حل می‌کند تا نوکیا بتواند برای شما تجربیات موبایل در آینده را ارائه دهد. این مرکز که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد، یکی از بازوهای تحقیقاتی شرکت نوکیا است. مرکز تحقیقاتی نوکیا در هلسینکی فنلاند شکل گرفت و هم‌اکنون آزمایشگاه‌هایی در سراسر دنیا، در مراکز دانشگاهی پیشرفته، موسسات تحقیقاتی و شرکای صنعتی دارد.

مرکز تحقیقاتی نوکیا یک شبکه تحقیقاتی جهانی است که علاوه بر فنلاند در ۵ آزمایشگاه بزرگ مستقر است که ۵۰۰ عامل اجرایی از ۱۲ منطقه در سراسر دنیا مانند آمریکا، انگلیس، هند، چین و آفریقا دارد.

طی این ۲۵ سال، مرکز به نوکیا کمک کرده تا نوآوری‌ها و ابتکاراتی برای تغییر بازار ایجاد کند. مثل: اولین گوشی موبایل دستی در سال ۱۹۸۷، اولین تماس دیجیتال GSM در سال ۱۹۹۱، آنتن داخلی در سال ۱۹۹۸ در نوکیا ۸۸۱۰، اولین سرویس تجاری ارسال پیام کوتاه در سال ۱۹۹۳، فناوری مرور وب با موبایل در سال ۱۹۹۷، اولین تماس از طریق شبکه ۳G در سال ۲۰۰۱، دسترسی به Wi-Fi در سال ۲۰۰۷ با گوشی نوکیا N۹۵ و تماس‌هایی با وضوح HD در سال ۲۰۰۹.

سخنگوی مرکز تحقیقاتی نوکیا، فِرِد اِسلِزک گفت: «به زبانی ساده بگویم که اگر تنها چند تا از فناوری‌هایی که مرکز تحقیقاتی نوکیا تولید کرده وجود نداشتند، سراسر دنیا امروز جای متفاوتی می‌بود. NRC در پسِ برخی از پیشرفت‌های بنیادی که امروز برای ما عادی شده، حضور داشته است. از اولین گوشی موبایل تا آنتن داخلی موبایل و اولین گوشی مجهز به اینترنت Wi-Fi.»

به علت گسترش جهانی این مرکز، نوکیا قادر است راهکارهایی برای چالش‌ها ابداع کند؛ این چالش‌ها از تقاضای گوناگون مردم و موبایل‌های آنها در سراسر دنیا برخاسته است. مرکز تحقیقاتی نوکیا به نوآوری ادامه می‌دهد تا روش برقراری ارتباط ما با یکدیگر را تغییر دهد.