لپ‌تاپ حرفه‌ای و باقابلیت سونی

بازار دیجیتال- مدل Z۱۳۳GX از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران قیمت سونی در بازار داخلی است که برای علاقه‌مندان به لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای گزینه مناسبی است. پس اگر فکر می‌کنید که به یک لپ‌تاپ قدرتمند، سبک وزن و جمع و جور از سونی احتیاج دارید، سری ۱۳ اینچی‌های سونی Vaio Z همان چیزی است که مناسب شما است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده intel core i۵-۲.۵۳GHZ، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفی حافظه ۱۲۸ گیگابایت از نوع SSD است. تجهیز به کارت گرافیکی Nvidia GeForce GT۳۳۰M ۱۰۲۴ MB UpTo ۴۰۹۶ MB، صفحه نمایش LED با سایز ۳/۱۳ اینچ از نوع X-Black LCD VAIO Display, LED Backlight و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

تجهیز به درایو نوری DVD±R/±RW/±R DL/-RAM، بلوتوث داخلی، وب کم ۳/۱ مگاپیکسلی، کارتخوان، شبکهLAN : ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰، سه پورت USB ۲.۰، پورت HDMI، پورت خروجی VGA، باتری شش سلولی با قابلیت کارکرد ۵ ساعت و.... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ است.

این لپ‌تاپ ۵۳/۱ کیلوگرمی که در رده لپ‌تاپ‌های سبک وزن بازار هم قرار دارد در رنگ خاکستری به بازار عرضه شده است. به طور کلی، تجهیز به بدنه سبک و با کیفیت ساخته شده از کربن، طراحی باریک، مستحکم و بسیار سبک، تجهیز به نمایشگر مات و با کیفیت، برخورداری از امکانات سخت‌افزاری مطلوب، عملکرد پرسرعت و قدرتمند از نقاط قوت این لپ‌تاپ و قیمت بالا، تجهیز به نرم‌افزارهای نسبتا زیاد از پیش نصب شده از نقاط ضعف این لپ‌تاپ به شمار می‌رود.

برای جمع‌بندی باید گفت کهSony Vaio Z یک نوت‌بوک استثنایی است؛ چرا که امکانات خوبی دارد. در ضمن عملکرد قدرتمند، کیفیت ساخت، طراحی آرگونومیک و بسیار عالی را همگی در یک بدنه‌ جمع و جور و سبک وزن مجتمع کرده است که کارآیی خوبی دارد.

این لپ‌تاپ با قیمتی حدود سه میلیون و ۲۴۰ هزار تا سه میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.