نمایشگاهی از 300 نوآوری استیوجابز

موسسه اسمیتسونین بزرگ‌ترین موزه علمی، فرهنگی، تحقیقاتی جهان در نظر دارد نمایشگاهی از ۳۰۰ اختراع فناوری استیو جابز برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه اختراعات استیوجابز در موسسه اسمیتسونین روز ۱۱ مه ‌(۲۲ اردیبهشت‌ماه) با عنوان «اختراعات و شاخص‌های تجاری استیو جابز: هنر و فناوری که جهان را تغییر داد» افتتاح می‌شود و تا روز ۱۳ ژوئیه ( ۲۳ تیرماه) در مرکز رپلی موسسه اسمیتسونین ادامه دارد. واین کلاو دبیر این موسسه اظهار کرد: این نمایشگاه اشیایی که قرار است به نمایش گذاشته شود را از دفتر اختراعات مجموعه اسمیتسونین ارائه خواهد کرد که در آن می‌توان به یک رایانه مکینتاش اپل ساخته شده در سال ۱۹۸۵، یک موس و یک کیبورد، یک رایانه NeXT ۲۰۰۵ و یک آی پد اپل ۲۰۱۰ و کپی ۳۱۲ سند اشاره کرد.

براساس گزارش ای جی سی، کلاو یادآور شد این نخستین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های اختراعات است که توسط: این موسسه برگزار می‌شود.

استیون پاول جابز که در اکتبر ۲۰۱۱ درگذشت مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود.

موسسه اسمیتسونین بزرگترین موزه علمی - فرهنگی - تحقیقاتی جهان مستقر در واشنگتن، آمریکا است و در مجموعه خود ۱۳۷ شیء نگاهداری می‌کند، این موسسه متشکل از ۱۹ موزه و ۹ مرکز علمی - فرهنگی در چند ایالت آمریکا بوده و ۱۵۶ موزه در آمریکا وابسته به این موسسه هستند.