گوگل برای کاهش جریمه خود به علت دستکاری بدون اجازه مرورگر سافاری اپل در حال مذاکره با کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا است.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، در صورتی که گوگل نتواند از ادعاهای خود در این زمینه دفاع کرده و مقامات کمیسیون یاد شده را قانع کند، جریمه‌ای ۱۰ میلیون دلاری در انتظار آن خواهد بود. گوگل با دستکاری تنظیمات کاربران مرورگر سافاری اپل در زمان مراجعه آنها به سرویس‌های گوگل تلاش کرده بود اطلاعاتی را در مورد نحوه استفاده آنان از خدمات خود جمع‌آوری کند.

گوگل همچنین با دستکاری کوکی‌های پیش‌فرض شرکت اپل برای مرورگر سفری حریم شخصی کاربران این مرورگر و همین طور حقوق شرکت اپل را نقض کرده است.

این اولین بار است که چنین جریمه سنگینی به علت نقض حریم شخصی یک شرکت توسط شرکت دیگری از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

مقامات گوگل می‌گویند برای کاهش جریمه صادره و همین طور رد اتهامات سنگینی که علیه آن مطرح شده، اسناد و مدارکی دارند که به تدریج درحال ارائه آنها هستند. گوگل با دستکاری تنظیمات پیش‌فروش‌کوکی‌های سافاری که از سوی اپل تنظیم شده بود توانسته بود آگهی‌های هدفمند خود را نیز روی لپ‌تاپ‌ها، آیفون‌ها و آی‌پد‌های کاربران نمایش دهد و این مساله خشم اپل را برانگیخته است.