ایران تا 12 سال آینده می‌تواند نقطه برتر در عرصه فناوری اطلاعات باشد

رییس‌جمهوری گفت: با استفاده از نیروهای توانمند ایرانی ۱۲ سال آینده ایران می‌تواند به نقطه برتر در عرصه فن‌آوری اطلاعات دست یابد.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات گفت: تمامی عظمت، تجلی و شکوفایی انسان در یک بستر انسانی اتفاق می‌افتد و محور اصلی این بستر ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است.

رییس‌جمهوری اظهار داشت: هرچند در داخل کشور در سال‌های اخیر کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام شده،اما باید بگویم که در عرصه ارتباطات جهانی در مرحله اول هستیم و باید کار خود را در این مسیر توسعه و گسترش دهیم.

وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: ایران امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی بوده و دولت نهم از سرمایه‌گذاری خارجی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات اظهار داشت: طرح تجاری ایرانسل برای ۴۰ ماه در مدت ۱۴ ماه تحقق پیدا کرده که این امر بیانگر محیط امن ایران برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی است.

وی واگذاری پروانه اپراتور اول، سوم و اپراتور بی سیم وایمکس را هر کدام بیانگر رشد و پیشرفت این حوزه در کشور دانست و تاکید کرد: شهادت می‌دهم برای ارائه پروانه هر کدام از اپراتورهای اول و سوم ساعت‌ها، کار کارشناسی و تحقیقاتی صورت گرفته شده و البته اگر حمایت رییس‌جمهور نبود تحقق هیچ کدام از این پیشرفت‌ها میسر نمی‌شد.