دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در مورد اظهارات دکتر محمد سلیمانی وزیر ارتباطات گفت: آمارها نشان می‌دهند از ۲۷‌هزار کاربر اینترنت حداقل ۲۶‌هزار نفر به سرعت بیش از ۵۶ کیلو بیت نیاز ندارند.

به گزارش مهر، عبدالمجید ریاضی دیروز در نشست تخصصی بررسی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد بخشنامه محدودیت اینترنت به سرعت ۱۲۸ کیلوبیت گفت: این محدودیت از طرف دولت و مجلس نیست؛ بلکه این بخشنامه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده است.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ادامه داد: آمار نشان می‌دهد بیشترین مصرف اینترنت توسط کاربران خانگی در محیط‌های چت (گفتگو) سپری می‌شود و از ۲۷‌هزار کاربر اینترنت حداقل ۲۶‌هزار نفر از آنها به سرعت بیش از ۵۶ کیلو بیت نیاز ندارند.

ریاضی ادامه داد: از نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پهنای باند به میزان درخواست افراد وجود دارد به طور مثال برنامه‌ای برای حل مشکلات دانشگاه‌ها در زمینه اتصال به اینترنتی با سرعت ۱۰ گیگابیت در دستور کار داریم.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات بروز مشکلات در اینترنت را تنها مخصوص زیرساخت‌ها ندانست و گفت: ایجاد مشکل در دیدن یک صفحه وب تنها به دلیل عدم پهنای باند مناسب نیست و ممکن است این مشکل به دلایلی همچون خرابی کامیپوتر کاربر، کم کاری ISP‌ها و .. به وجود آمده باشد.

وی درباره عدم‌مشاهده پیشرفتی در زمینه تجارت الکترونیک در ایران اظهار داشت: ده سال است که بحث تجارت و دولت الکترونیک در کشور مطرح شده است، اما هیچ پیشرفتی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و دلیل آن عدم پهنای باند نیست؛ بلکه بی‌برنامگی برخی از مسوولان چنین مشکلاتی را به وجود آورده است.