طبق اعلام گروه پژوهش پیام و میل Ferris Research، شمار پیام هرزنامه ارسال شده در سال جاری میلادی به ۴۰ تریلیون خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه در سال میلادی گذشته در حدود ۳۰ تریلیون هرزنامه ارسال شد، این پیش‌بینی تقریبا صحیح به نظر می‌رسد.

هرزنامه‌ها دیگر تنها مایه ناراحتی کاربران نیستند بلکه یک مشکل امنیتی به شمار می‌روند؛ بیشتر پیام‌های هرزنامه اکنون تلاش دارند با خواندن پیام یا هدایت کاربران به یک سایت بدافزار، رایانه‌ها را آلوده کنند.

اما براساس گزارشات رسیده کاربران می‌توانند از این به بعد تعداد هرزنامه‌های کمتری را در صندوق‌های ایمیل خود مشاهده کنند؛ چرا که به تازگی یکی از بزرگ‌ترین باند ارسال هرزنامه جهان متلاشی شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، اعضای این باند در کشورهای مختلف جهان و از جمله نیوزلند، چین، هند قبرس، گرجستان و آمریکا زندگی می‌کردند.

این افراد در سال‌های اخیر میلیاردها نامه الکترونیک ناخواسته را برای کاربران اینترنت ارسال کرده بودند. اکثر این ایمیل‌ها حاوی تبلیغاتی در مورد داروهای مختلف و قرص‌های کاهش وزن بوده‌اند.

بررسی‌های پلیس فدرال آمریکا حاکیست بیش از ۳ میلیون شکایت در مورد هرزنامه‌های ارسال شده توسط این باند دریافت شده است. یکی از معروف‌ترین وب سایت‌های تبلیغ شده در این ایمیل‌ها «مرکز درمانی کانادا» که تشخیص آن از مراکز درمانی واقعی و قانونی دشوار بود.