مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اعلام راه‌اندازی مرحله نخست سرویس GPRSهمراه اول از روز یکشنبه و با بیان اینکه تعرفه این سرویس در ساعات پیک 8/14 ریال در شب و روز تعطیل 4 ریال برای هر کیلو بایت است، گفت:

این سرویس تا یک ماه آینده به‌صورت ۲۴ ساعته خواهد شد.


وحید صدوقی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: سرویس خدمات اینترنت تلفن همراه ( GPRS )همراه اول در مرحله نخست برای مشترکان سیم کارت‌‌‌های دائمی با کد ۰۹۱۲ فعال می‌شود. وی ادامه داد: قدمت و تعداد بیشتر مشترکان دائمی با کد ۰۹۱۲ دلیل عرضه این سرویس برای آنها به شمار می‌رود. صدوقی تاکید کرد: این سرویس فعلا در ساعات مشخص راه‌اندازی ‌شده و حداکثر تا یک‌ماه آینده این سرویس ۲۴ ساعته می‌شود. وی دلیل این امر را تست بیشتر و زیربار رفتن شبکه عنوان کرد. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران اظهار داشت: سرویس GPRS همراه اول هم اکنون برای بیش از ۲ میلیون مشترک ظرفیت رجیستر (ثبت نام) دارد و امکان افزایش این ظرفیت با بالا رفتن تعداد متقاضی وجود دارد. وی گفت: در سرویس GPRS همراه اول ۹۰۰ هزار نفر می‌توانند آنلاین به شبکه متصل شوند و ۴۵۰ هزار نفر نیز همزمان دانلود کنند. صدوقی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد متقاضیان سرویس GPRS می‌توانند به شبکه متصل شوند و نیمی از این تعداد دانلود کنند، گفت: ظرفیت GPRS با افزایش تعداد متقاضیان تکمیل و افزایش می‌یابد.
نظارت جدی بر فعالیت ایرانسل


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بر فعالیت‌‌‌‌های ایرانسل و خدمات ارائه داده شده توسط این اپراتور اهرم نظارتی وجود دارد.
به گزارش مهر، محمد سلیمانی اظهار داشت: به هر اپراتوری که پروانه داده می‌‌‌‌شود در آن پروانه مقرراتی تنظیم شده وجود دارد که سازمان تنظیم مقررات به آنها ابلاغ کرده است و این پروانه به عنوان یک قرارداد محسوب می‌‌‌‌شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از موراد ذکر شده در این پروانه مساله نظارتی است، یادآور شد: یکی دیگر از موارد ذکر شده در این پروانه خدمات است که هر اپراتور باید پیرامون خدماتی که به مردم می‌‌‌‌دهد، پاسخگو باشد و مراکزی را ایجاد کند که مردم برای استفاده از این خدمات و در صورت داشتن مشکل به آنجا مراجعه کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هر اپراتور باید سیستم الکترونیکی خود را ایجاد کند، تصریح کرد: در حال حاضر اپراتورها در کشور به طور کم و بیش این امر را انجام می‌‌‌‌دهند.
سلیمانی با بیان اینکه مردم می‌‌‌‌توانند در صورت ایجاد مشکل موضوع را با اپراتور در میان بگذارند و در صورت عدم رفع، امکان شکایت به سازمان تنظیم مقررات نیز وجود دارد، یادآور شد: در صورت وجود مشکل و کمبود به اپراتور تذکر داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایرانسل با تذکرات داده شده کیفیت را بالا برده است، افزود: ایرانسل یک اپراتور جوان است و ما فرصت را به او داده‌ایم.