طرفداران فوتبال می‌توانند با استفاده از تکنولوژی جدیدی که توسط محققان سوئدی ارائه شده است از هر مکانی بازی مورد علاقه خود را پیگیری کنند.

گروهی از محققان دانشگاه اومیا و موسسه اریکسون در سوئد موفق به ارائه تکنولوژی جدیدی شدند که بسیار مورد توجه فوتبال دوستان به خصوص طرفدارانی که در اکثر مواقع قادر به تماشای بازی مورد علاقه خود نیستند، قرار خواهد گرفت.

این محققان توانستند با استفاده از روشی پیچیده، سیستم لرزاننده گوشی تلفن همراه را با حرکات توپ بر روی زمین هماهنگ کنند که این لرزش می‌تواند با تغییرات فرکانس خود اطلاعاتی از قبیل موقعیت توپ در زمین، تیمی که توپ را در اختیار دارد و زمان وقوع گل را به فرد منتقل کند.

برای مثال هنگامی که توپ در میانه زمین واقع شده است، این سیستم لرزشی خفیف و کوتاه به همراه نور از خود ایجاد کرده و با عبور توپ از میان دست‌های دروازه‌بان، ایجاد لرزشی طولانی و قوی پیام «گل» را به فرد منتقل خواهد کرد.

در مرحله آزمایشی این سیستم محققان دریافتند که در صورت یادگیری مفهوم فرکانس‌های مختلف این لرزش‌ها می‌توان به راحتی یک بازی را پیگیری کرده و از نتیجه آن به طور کامل مطلع شد.

سوئدی‌ها در تلاشند تا با ارائه سیستمی مانند خط بریل افراد را از مفهوم هر یک از فرکانس‌های لرزشی آگاه کرده و در شرایط ایده‌آل‌تر و با ارائه تکنولوژی پیچیده به گوشی‌های تلفن همراه این امکان را بدهند که در زمان وقوع گل به حالت پخش تصویر ویدئویی درآمده و نمایش کوتاهی از ضربه منجر به گل از توپ را به نمایش بگذارد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، در آینده این گروه قصد دارند این سیستم لرزشی را با اطلاعات صوتی و تصویری ادغام کرده و تجربه جدیدی از مشاهده یک بازی فوتبال پر هیجان از طریق گوشی تلفن همراه در افراد ایجاد کنند.