معرفی E75‌ نوکیاهمزمان با چند کشور دیگر در ایران

ایران یکی از اولین کشورهایی است که گوشی E۷۵ در آن رونمایی می‌شود. این گوشی جدید سری E با قابلیت‌های بالا و به منظور افزایش کارآیی طراحی شده است؛ به طوری که با داشتن آن افراد می‌توانند بدون نیاز به کامپیوترهای شخصی‌شان، ایمیل‌های روزانه را دریافت یا ارسال کنند و از قابلیت‌های یک کامپیوتر همراه بهره‌مند باشند.

بیژن خیابانی، مدیر کل نوکیا در ایران در این باره می‌گوید: فضای رقابتی دنیای امروز حکم می‌کند مدیرانی موفق باشند که بتوانند کارآیی مجموعه‌های خود را بالا ببرند. او می‌گوید: همه ما می‌دانیم کارآیی به معنی انجام کارهای بیشتر در زمان مناسب با هزینه کنترل و تمرکز بر نیازهای ضروری افراد است و این امر؛ یعنی مدیران شرکت‌ها نیروهای خود را به فن‌آوری‌های کم هزینه و کارآیی بالا مجهز کنند.

وی می‌افزاید: در این میان سرویس ایمیل به عنوان یک فن‌آوری پرکاربرد که بخش مهمی از زندگی است ارتقا، کارآیی و بهره‌وری را به همراه دارد و E۷۵ یک کامپیوتر همراه با قابلیت‌های تجاری است که دسترسی به ایمیل را با کارآیی بالا ممکن می‌سازد.

در گوشی E۷۵ ضمن ایده گرفتن از ویژگی‌های گوشی‌های موفق پیشین این سری مانند ۹۳۰۰ و صفحه کلید کامل آن، واسط کاربر ایمیل نیز بهینه شده است. ضمن آنکه E۷۵ تا حد امکان در اندازه کوچک طراحی شده است. یکپارچگی کامل میان برنامه‌های دفتر تلفن، ایمیل، صفحه نمایش و تقویم، نقش یک کامپیوتر همراه را برای افراد در کسب و کارهای مختلف یا کلیه اشخاصی که استفاده مداوم از ایمیل دارند، ایفا می‌کند.

صفحه کلید کامل QWERTY و صفحه نمایش LCD دوجهته E۷۵، کاربران را قادر می‌سازد که یکی از بهترین راهکارهای ایمیل همراه را تجربه کنند. از دیگر مشخصات E۷۵ می‌توان به دوربین۲/۳ مگاپیکسلی با زوم خودکار فلاش، پخش کننده موسیقی، رادیو FM و دسترسی آسان به برنامه‌های کاربردی اشاره کرد.

این گوشی که قرار است در اوایل فروردین ماه در ایران عرضه شود، ۱۳۹ گرم وزن داشته و با ۵۰ مگابایت حافظه داخلی قابلیت پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت رم کارت‌های جانبی را دارد. E۷۵ در دو ترکیب رنگی نقره‌ای مشکی و قرمز و مسی به بازار عرضه می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به استفاده از تکنولوژی A-GPS، WLAN و سیستم عامل S۶۰ اشاره کرد.

اندازه صفحه نمایش این گوشی ۴/۲ اینچ بوده و قابلیت پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ را دارد. باتری E۷۵ در حالت مکالمه بالای ۵ ساعت و در حالت آماده به کار، نزدیک به ۱۱ روز انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند.