بهبود بسیاری از اختلالات شبکه در مرکز تهران!

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از طراحی، بهینه‌سازی و توسعه شبکه تلفن همراه در تهران برای ۱۰‌میلیون مشترک خبر داد. وحید صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا بیان داشت: در حال حاضر در تهران حدود ۷‌میلیون و ۷۰۰‌هزار مشترک داریم و در حال طراحی شبکه و بهینه‌سازی و توسعه آن برای ۱۰ میلیون مشترک هستیم که طبیعتا باید زیرساخت‌هایی فراهم و اصلاح و طراحی شبکه نیز انجام شود. وی با بیان این که نوسازی در تهران آغاز شده و بسیاری از اختلالات در مرکز تهران بهبود یافته است، تصریح کرد: طبیعتا جایگزینی تجهیزات مورد نیاز (سوآپ) مشکلاتی را در حین اجرا به‌وجود می‌آورد که امیدواریم بعد از گذار از این مرحله مشکلات برطرف شوند و در اردیبهشت‌ماه شاهد کیفیت خوبی در این زمینه باشیم. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران تاکید کرد: ‌اختلالات معمولا در مناطق محدود و در زمان‌های خاصی اتفاق می‌افتد؛ شبکه ما دارای قدمتی ۱۴ ساله بوده و سوئیچ‌ها نیز کلاسیک هستند، اما هم اکنون شبکه در حال IP شدن است، بنابراین طبیعی است که با اختلالاتی مواجه باشیم. صدوقی تصریح کرد: برای طراحی و بهینه‌سازی شبکه در تهران مشکلاتی هم با مردم داریم زیرا مردم با نصب آنتن‌های BTS مقاومت می‌کنند و این مشکلی است که همیشه با آن مواجه بودیم. اظهارات مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در حالی است که مشترکان بسیاری از اختلال‌های شبکه‌ تلفن همراه کشور (اپراتور اول) طی هفته‌های اخیر در برقراری ارتباط، ناراضی‌اند.

هفته ای ۴۰ سایت وارد شبکه همراه اول می‌شود

معاون فنی مهندسی شرکت ارتباطات سیار گفت: در هر هفته به طور میانگین ۴۰ سایت وارد شبکه همراه اول در کشور می‌شود. حسن رضوی در گفت‌و‌گو با موبنا اظهار داشت: همچنین طی هفت ماه گذشته ۲۵۰ سایت وارد شبکه همراه اول در تهران شده است.وی با بیان اینکه «شبکه همراه اول دائما در حال توسعه است»، ادامه داد: به دلیل اعتراض برخی از شهروندان همراه اول مجبور به جمع‌آوری برخی سایت‌ها شده که این امر باعث افزایش نقاط کور شبکه شده است. وی افزود: در برخی شرایط به دلیل کارهای عمرانی شهرداری همراه اول مجبور به جمع‌آوری سایت‌های خود می‌شود.معاون همراه اول گفت: اعتراض به نصب آنتن در شهر مختص به منطقه مشخصی نیست و همراه اول در بیشتر مکان‌ها با این مشکل مواجه است.رضوی ادامه داد: در حال حاضر همراه اول متناسب به کار ساخت و ساز آنتن نصب می‌کند که در مناطق گوناگون متفاوت است. پیش از این مسوولان همراه اول از وجود ۱۰۰ نقطه کور در شبکه تهران خبر داده بودند. همراه اول در حدود ۳۱میلیون مشترک تلفن همراه دارد که از این تعداد کمتر از ۱۰‌میلیون مشترک در تهران هستند.

بهره‌برداری از مرحله پیشرفته سرویس خط به خط اپراتور دوم

با هدف آسودگی بیشتر مشترکین و بالاتر بردن امنیت سرویس خط به خط اپراتور دوم، بهره‌برداری از مرحله پیشرفته این سرویس آغاز شد. بهره‌برداری از این مرحله همراه با به روزرسانی و ارتقای سرویس خط به خط بوده است، به این ترتیب از طریق بهینه‌سازی و افزایش ضریب ایمنی این سرویس، مشترکین قادر به استفاده از سرویسی با امکانات پیشرفته‌تر خواهند بود. در این مرحله، مشترکین برای استفاده از این سرویس باید ابتدا به طور رایگان ثبت‌نام نمایند. برای ثبت‌نام کافی است یک پیام کوتاه که در آن تنها عدد ۱۲ نوشته شده باشد را به شماره یا ۱۱۱۲ ارسال نمایند. رمز ورود پس از ارسال این پیام کوتاه به طور خودکار از سوی ایرانسل برای هر مشترک تعیین شده و با یک پیام کوتاه برای وی ارسال می‌شود.