بر اساس مصوبه دیروز نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته موظف شدند نسبت به پیشگیری، اعلام و نصب علائم هشدار دهنده در مسیر شبکه کابل‌های فیبرنوری اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان بررسی این لایحه که ۲ ماده آن در جلسه قبل مجلس به تصویب رسیده بود، دیروز با بررسی ۳ ماده دیگر به پایان رسید.

بر اساس این مصوبه، مسیر کابل‌های فیبرنوری شبکه مادر مخابراتی کشور که در منتهی‌الیه حریم راه‌ها و راه آهن واقع شده یا می‌شوند، فضای اقتصادی نامیده می‌شود و استفاده از آن موکول به هماهنگی وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و ترابری خواهد بود.

همچنین مقرر شد در مواردی که وزارت راه و ترابری برای توسعه یا اصلاح هندسی راه یا ترسیم خرابی‌ها و موارد دیگر نیاز به استفاده از فضای اقتصادی مذکور داشته باشد، قبل از شروع عملیات اجرایی مراتب را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و فرصت مناسب برای جابه‌جایی کابل‌های یاد شده منظور می‌نماید. موارد حوادث غیرمترقبه از شمول این تبصره مستثنا خواهد بود و در صورت عدم جابه‌جایی در فرصت مقرر، وزارت راه و ترابری هیچ گونه مسوولیتی از جمله جبران خسارات احتمالی نخواهد داشت.