مشترکان اعتباری همراه‌ اول، برای تامین شارژ موردنیاز سیم‌کارت‌های خود، از روش‌های الکترونیکی اقدام کنند و در غیر این‌صورت، کارت‌شارژ مورد نیاز خود را فقط از دفاتر خدمات ارتباطی و یا عاملین مجاز فروش تهیه کنند.

در حال حاضر امکان تهیه‌ شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه‌ اول، با دو راهکار کلی «الکترونیکی» و «فیزیکی» وجود دارد.

بر اساس این گزارش در راهکار الکترونیکی، فعلا سه‌ روش برای تهیه شارژ وجود دارد. روش‌ اول، خرید با تخفیف از سایت همراه‌ اول به آدرس www.mci.ir؛ روش دوم، خرید از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM) بانک ملی و روش سوم، خرید از طریق ۱۰‌هزار POS بانک پارسیان است.

بنا بر اعلام برای متقاضیانی که امکان تهیه شارژ با راهکار الکترونیکی را ندارند یا خواهان خرید کارت‌ شارژ فیزیکی هستند، دو روش خرید پیش‌بینی شده است: «دفاتر خدمات ارتباطی» و «عاملین مجاز فروش» در سراسر کشور.

در پایان این گزارش از مشترکان اعتباری همراه ‌اول خواسته شده است که برای جلوگیری از هر‌گونه سوء‌استفاده احتمالی، کارت شارژ مورد نیاز خود را فقط از دفاتر خدمات ارتباطی یا عاملین مجاز فروش سراسر کشور تهیه کنند.

استفاده از مسدود کننده‌های تلفن همراه قانونمند شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تصویب قانون ضوابط و مقررات مسدود کننده‌های تلفن همراه خبر داد. سبوحی با اعلام این خبر گفت: این تدابیر در جهت سازماندهی و عدم استفاده بی رویه از این مسدود کننده‌‌ها اندیشیده شده است.

سبوحی افزود: این دستگاه‌‌ها هم‌اکنون در مکان‌هایی مانند جلسات امتحانی دانشگاه‌‌ها، همایش‌ها، دستگاه‌‌های دولتی و سازمان‌هایی که اجازه استفاده از تلفن همراه در آنها داده نمی‌شود، نصب می‌شوند که با تصویب این قانون استفاده از آنها در چارچوب قانون قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با تاکید بر رعایت حقوق کاربران در این قانون گفت: کاربری که اقدام به تهیه تلفن همراه کرده است این حق را دارد که از تلفن خود به دلخواه استفاده کند و نباید با مسدود کردن‌های نابجا و بدون مقررات موجبات نارضایتی کاربران را فراهم کرد.

سبوحی همچنین به الزام نصب علامت در محل استفاده از دستگاه‌‌های مسدود کننده طبق این قانون اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این فرستنده‌‌ها مختل کننده هستند و در فاصله نزدیک قرار می‌گیرند این احتمال وجود دارد که برای سلامتی انسان مضر باشند، بنابراین از حقوق کاربران است که از نصب دستگاه‌‌های مربوطه در محل اطلاع داشته باشند.

سبوحی تاکید کرد: طبق این قانون از این پس شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی این سرویس باید برای اخذ مجوز و هماهنگی‌های لازم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: با تصویب این قانون و فعال شدن بخش نظارت و بازرسی سازمان از هرگونه قصور و ایجاد اختلال جلوگیری خواهد شد.

تکمیل پوشش شبکه ایرانسل در خط یک مترو

معاون فنی ایرانسل از تکمیل پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل در خط یک متروی تهران خبر داد.

علی‌اصغر عینی‌پور در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: با نصب، راه‌اندازی و زیربار رفتن تجهیزات شبکه ایرانسل در خط یک متروی تهران، تمام مشترکان ایرانسل در ایستگاه‌ها و تونل‌های خط یک متروی تهران از ایستگاه میرداماد تا حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) می‌توانند از کلیه‌ خدمات شبکه‌ تلفن همراه ایرانسل شامل برقراری مکالمه، تبادل پیام کوتاه، اتصال به اینترنت همراه (GPRS) و سرویس پیام‌های چند رسانه‌‌ای (MMS) بهره‌مند شوند.

به گفته وی، با همکاری مدیران متروی تهران، طراحی شبکه ایرانسل در خط ۱ و ۲ انجام گرفته و کار نصب تجهیزات و راه‌اندازی شبکه در خط یک پایان یافته است.

معاون فنی ایرانسل همچنین از نصب تجهیزات شبکه ایرانسل در خط ۲ و ۴ متروی تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تامین خطوط انتقال از سوی مترو، شبکه ایرانسل در این خطوط نیز به زودی به بهره‌برداری برسد.