قیمت لپ‌تاپ همچنان ثابت است - ۱۹ اردیبهشت ۸۸

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- در حالی که برخی از فروشندگان بازار از افزایش قیمت برخی از تجهیزات کامپیوتری در بازار خبر می‌دهند، گروهی دیگر این ادعا را رد کرده و معتقدند قیمت‌ها در بازار همچنان ثابت بوده و حتی برخی کالاها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

نمایندگی‌های فروش نیز از افزایش قیمت برخی از تجهیزات کامپیوتری مانند رم، حافظه فلش، اپتیکال درایو و ... خبر می‌دهند.

برخی از فعالان بازار نیز از رشد قیمت انواع لپ‌تاپ در بازار داخلی خبر می‌دهند.

صبوری، یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت، می‌گوید: رشد قیمت برخی از تجهیزات کامپیوتری باعث افزایش قیمت لپ‌تاپ نیز شده است. چراکه در ساختار لپ‌تاپ نیز برخی از این تجهیزات مانند رم و اپتیکال درایو وجود دارد.

ناصح، یک فروشنده دیگر نیز می‌گوید: بحران اقتصادی باعث شده است برخی از تولید‌کنندگان، تولید لپ‌تاپ را کاهش دهند و این موضوع باعث کاهش عرضه و به تبع آن افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی و همچنین بازار داخلی شده است.

یکی از مسوولان فروش فروشگاه ابزار پیشرو، عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های HP نیز با تایید خبر رشد قیمت لپ‌تاپ گفت: اگر چه قیمت‌ها در بازار افزایش یافته است، اما رکود حاکم بر بازار این اجازه را به عرضه‌کنندگان کالا نمی‌دهد که قیمت‌ها را افزایش دهند و به ناچار فروشندگان و نمایندگی‌های فروش کالاها را با ضرر به فروش می‌رسانند.یکی از مسوولین شرکت نقش نیز در این باره می‌گوید: اگر چه این ادعا که قیمت لپ‌تاپ در بازار در برخی مدل‌ها افزایش یافته است، اما با توجه به رکود حاکم بر بازار، امکان عرضه کالا با قیمت بالاتر از سابق وجود ندارد.

اما مسوول فروش بخش لپ‌تاپ‌های یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت ایران رهجو در این باره می‌گوید: شرکت سونی نه تنها قیمت محصولات خود را افزایش نداده است، بلکه تمام لپ‌تاپ‌های این برند نسبت به ماه‌های گذشته با کاهش قیمت به بازار عرضه شده‌اند.

سایر فروشندگان بازار نیز با تایید خبر کاهش عرضه برخی از تجهیزات کامپیوتری و همچنین رشد تقریبی قیمت‌ها در بازارهای جهانی از ثبات قیمت لپ‌تاپ در بازار داخلی خبر دادند.