تقویم تکنولوژی - ۱۹ اردیبهشت ۸۸

• در سال ۲۰۰۵ وب‌سایت بزرگ به اشتراک‌گذاری فیلم YouTube.com برای اولین بار ابداع و معرفی شد.

• در سال ۲۰۰۶ بیش از ۹۲میلیون وب‌سایت آنلاین رسمی وجود داشته و فعالیت می‌کردند. در ماه اکتبر همین سال Google وب‌سایت YouTube را با قیمت ۶۵/۱میلیارد دلار در بازار بورس خرید.

• در ماه ژانویه سال ۲۰۰۷ شرکت Microsoft نسخه‌های مختلف ویندوز ویستا را برای مصرف‌کنندگان معرفی کرد. در ماه فوریه همان سال هم تعداد دانلودهای سرویس iTunes شرکت APPLE از مرز یک‌میلیارد گذشت. در ماه مارس هم آمارها نشان دادند که تعداد کاربران جهانی اینترنت از یک‌میلیارد و چهارده‌میلیون نفر گذشته است. ماه آوریل همین سال هم زمانی بوده که Google به عنوان پربیننده‌ترین وب‌سایت انتخاب شد و به‌عنوان باارزش‌ترین برند جهانی معرفی شد.

• در ماه‌های اول سال ۲۰۰۸ شرکت بزرگ Microsoft برای رقابت با حکومت Google بر بازار تبلیغات آنلاین دنیا پیشنهاد خرید ۶/۴۴میلیارد دلاری Yahoo را مطرح کرد. در همین سال بود که اتحادیه اروپا این شرکت را به پرداخت ۳/۱‌میلیارد دلار برای عدم رعایت قوانین ضدانحصارطلبی توسط این شرکت محکوم کرد تا به این ترتیب از سال ۲۰۰۴ تا این زمان Microsoft مبلغ ۵/۲‌میلیارد دلار جریمه را در همین مورد به اتحادیه اروپا پرداخت کند.