عرضه گوشی‌های تلفن همراه با گارانتی متفرقه همچنان به عنوان یکی از معضل‌های اصلی مشتریان این کالای ارتباطی محسوب می‌شود.

گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد بازار می‌شوند و با گارانتی‌های متفرقه در اختیار عموم مشتریان قرار می‌گیرند به عنوان یکی از معضلات اصلی بسیاری از خریداران تلفن همراه در کشور محسوب می‌شود.

نبود خدمات پس از فروش، تقلب در نحوه عرضه لوازم جانبی‌، تعویض شارژر و باتری و غیره از جمله دلایل مشکلات کاربران به شمار می‌آید. نبود نظارت مستقیم از سوی نهادهای دولتی، کمیته‌ها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط، بازار گوشی تلفن همراه نیز مزید بر این علت شده است.

درهمین حال تعداد گارانتی‌هایی که با استفاده از تشابه اسمی نسبت به اسامی گارانتی‌های اصلی در بازار عرضه می‌شوند و توانسته‌اند سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند، رقم قابل ملاحظه‌ای است. این در حالی است که در بازار سایر کالاها، نهادهای نظارتی ماهانه اسامی گارانتی‌های قانونی فعال در بازار را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما نهادهای قانونی در بازار تلفن همراه تاکنون این‌گونه عمل نکرده‌اند.این اظهارات در حالی بیان می‌شود که نبود اتحادیه واحد برای صنف موبایل یکی از دلایل اصلی افزایش تقلبات در بازار تلفن همراه ارزیابی می‌گردد که این روزها نیز ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می‌گذرد، بیشتر احساس می‌شود.