معاون سازمان تنظیم مقررات از اصلاح نحوه ثبت نام سیم‌کارت‌های ایرانسل خبر داد و گفت: ثبت نام این سیم‌کارت‌ها از این پس تلفنی نبوده و باید به‌صورت حضوری انجام پذیرد.

حسن رضوانی در گفت‌وگو با «موبنا» با اشاره به مشکلات موجود در خصوص ثبت مشخصات مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه اظهار داشت: با توجه به آنکه ثبت مشخصات مشترکان به‌صورت غیرحضوری احتمال نادرست و غیرمستند بودن آن را افزایش می‌دهد، سازمان تنظیم مقررات به این اپراتور اعلام کرده که نحوه ثبت نام سیم کارت‌های خود را تغییر دهد. به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات، چنانچه پس از ثبت مشخصات مشترک در شبکه هویت آن دارای مشکل بوده یا جعلی باشد مقصر اپراتور بوده و باید پاسخگو باشد.

اعلام شرایط جدید قطع میان دوره سیم‌کارت همراه اول

همراه اول با ارسال پیامکی به مشترکان دائمی‌خود روش جدید قطع میان دوره سیم‌کارت دائمی‌را اعلام کرد.

براساس این پیامک همراه اول «از این پس قطع میان دوره سیم‌کارت دائمی‌با لحاظ نمودن صورتحساب‌های پرداخت نشده و به مبلغ کارکرد به روز تا سقف ودیعه مشترک انجام می‌شود.»برخی از کارشناسان این تصمیم همراه اول را در راستای جلوگیری از لاوصولی‌های چند صد هزار تومانی و میلیونی برخی مشترکان می‌دانند.

تا پیش ازاین برخی از مشترکان با وجودودیعه کمتر از ۲۰۰ هزار تومانی می‌توانستند بیشتر از ودیعه خود مکالمه داشته باشند.در حال حاضر با این تصمیم، سیم‌کارت‌های دائمی۰۹۱۲ شبیه ۰۹۱۰ خواهند شد که تا سقف معینی مشترک می‌تواند مکالمه کرده و پیامک ارسال کند. هم اکنون همراه اول حدود ۳۲میلیون مشترک داشته که از این آمار، ۵/۱۶میلیون به سیم‌کارت دائمی‌این اپراتورتعلق دارد.