بازار تلفن همراه تهران در مهرماه و در پی کاهش مراجعه‌کنندگان روزهای سرد و کم‌رونقی را سپری کرد. در پی افزایش نرخ ارز طی دو هفته گذشته میزان تقاضا برای این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

اسماعیلی یکی از فروشندگان موبایل سامسونگ در این باره گفت: با شرایط ایجاد شده از افزایش قیمت ارز میزان مراجعه‌کنندگان به این بازار برای خریدوفروش کاهش چشمگیری یافته است. وی با اشاره به افزایش قیمت و دو برابر شدن گوشی‌های موجود در بازار تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز طی روزهای گذشته گوشی‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان با بیشترین نوسان قیمت روبه‌رو شده‌اند، به طوری که در بیشتر مدل‌ها قیمت‌ها دو برابر شده است.
درهمین حال، یکی دیگراز فعالان این حوزه می‌گوید: در شرایط کنونی که بیشتر گوشی‌های تلفن همراه از قیمت بالایی برخوردار شده‌اند بیشتر کاربران این کالا از خرید در این زمان خودداری می‌کنند و تقاضای خود را به زمانی دیگر موکول می‌کنند. با گران شدن این کالای ارتباطی بیشتر کاربران تمایلی به خرید گوشی آک و نو نشان نمی‌دهند و از تعویض گوشی در این زمان خودداری می‌کنند که به موجب همین امر بازار تلفن همراه در هفته گذشته با رونق چندانی همراه نبود. به اعتقاد این فعال بازار در هفته گذشته تقاضا برای انواع گوشی‌های موبایل به ندرت و تنها در صورت نیاز مشترکان انجام شده است.