با توجه به افزایش روزافزون حجم داده‌هایی که کاربران دنیای آی‌تی با آنها مواجه هستند، بازار فناوری اطلاعات نیازمند متخصصانی است که قادر به طبقه‌بندی و تحلیل این اطلاعات باشند. به گزارش فارس به نقل از کلود بولتن، بررسی‌های سایت شغل یابی CWJobs نشان می‌دهد که صاحبان مشاغل آی‌تی و تمامی حرفه‌هایی که با مقوله فناوری اطلاعات سروکار دارند به شدت نیازمند استفاده از متخصصانی هستند که توانایی‌های خاصی داشته باشند. از جمله این توانایی‌ها، می‌توان به قابلیت مدیریت داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها اشاره کرد.

این پژوهش از طریق مصاحبه با ۵۳۸ متخصص آی‌تی که نامشان در پایگاه داده‌های CWJobs ثبت شده بود و در سپتامبر سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است. گفتنی است نیاز به متخصصانی که قادر به تجزیه و تحلیل داده‌های مالی باشند بیش از دیگر حوزه‌ها است.

از میان مصاحبه‌شوندگان ۱۷ درصد گفته‌اند که آشنایی با برنامه Hadoop مهارت ویژه‌ای است که به طور ویژه مورد نیاز آنان می‌باشد.

Hadoop نرم‌افزاری متن باز برای دسته‌بندی و طبقه‌بندی اطلاعات در مقیاس وسیع است و کاربردی وسیع در صنعت و تجارت دارد. این بررسی نشان می‌دهد که در آینده تنها آن دسته از متخصصان آی‌تی بازار کار مطمئنی خواهند داشت که بتوانند از توانمندی‌های اختصاصی برخوردار باشند.