شرکت مک کافی از عرضه راهکارهای امنیتی برای محافظت از داده‌ها در محیط پایگاه‌های خدمات پردازش ابری خبر داده است. به گزارش وب سایت zdnet، شرکت مک کافی که به عرضه آنتی ویروس و محصولات امنیتی شهرت دارد، اخیرا راهکارهایی را عرضه کرده است که از طریق آن می‌توان امنیت سرور‌ها و پایگاه‌های داده بزرگ را ارتقا داد. مک‌کافی تلاش می‌کند تا راهکارهایی را برای ارتقای امنیت مراکز داده‌ها عرضه کند که تاثیر چندانی بر عملکرد این پایگاه‌ها نداشته باشد، ولی در عین حال بتواند آنها را از برخی مخاطرات امنیتی مصون نگه دارد.

این راهکار‌ها که برای سرور‌ها، پایگاه‌های داده و دسک‌تاپ‌های مجازی طراحی شده است، به گفته مک کافی «ترکیب منحصر به فردی» از فناوری‌های مجازی‌سازی و فهرست‌های سیاه و سفید است که در آنتی ویروس‌ها و راهکارهای ذخیره داده از طریق فناوری‌های پردازش ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، بسته امنیتی مک کافی دارای چهار قسمت مختلف است که کسب و کارهای کاربر می‌توانند از بین آنها یک یا چند گزینه را انتخاب کنند و عملیات دلخواه خود را با آنها انجام دهند. برخی از این فعالیت‌ها عبارت است از رهگیری و کنترل فعالیت پایگاه‌های داده، ارزیابی آسیب‌پذیری هر پایگاه و پشتیبانی‌های مجازی سازی. کسب و کارهای کاربر باید به ازای هر هایپرویزور یا متصدی دستگاه‌های مجازی مجوز جداگانه‌ای از مک کافی برای استفاده از این راهکار‌ها خریداری کنند.