دنیای اقتصاد- کالاهای فانتزی مانند لپ‌تاپ‌های رنگارنگ، هارددیسک‌هایی با طراحی‌های خاص و کول‌دیسک‌هایی با شکل و شمایل عجیب و همچنین جواهر نشان از دسته کالاهایی هستند که تا همین یکسال پیش بازاری پرمخاطب داشتند؛ اما اینک در بازار این کالاها شاهد رکود شدید هستیم و کمتر کسی حتی برای هدیه، سراغی از این کالاها می‌گیرد. به گفته فعالان بازار، در شرایط فعلی این کالاها هیچ مخاطبی در بازار ندارند و روی دست فروشندگانشان مانده‌اند. در رابطه با بازار این کالاها گفت و گوی کوتاهی با یکی از کسبه بازار در پاساژ پایتخت داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود بازار خرید و فروش کالاهای فانتزی به شدت بی‌رونق است و کالاهای فانتزی روی دست فروشندگانشان مانده‌اند. این موضوع را تایید می کنید؟

بله درست است. طی شش ماه اخیر این کالاها فروشی نداشته و می‌توان گفت روی دست فروشندگانشان مانده‌اند.

علت افزایش قیمت‌ها است؟

در حال حاضر همه به فکر خرید کالای ارزان هستند و کسی به طراحی و شکل و شمایل کالایی که می‌خرد، اهمیت چندانی نمی‌دهد. می‌توان گفت در شرایط فعلی در انتخاب‌ها سلیقه و زیبایی جایگاهی ندارد.

حتی در مورد کالاهای ارزان قیمت فانتزی هم با کاهش تقاضا مواجه شده‌ایم؟

درست است. البته کاهش تقاضا در مورد کالاهای فانتزی ارزان مانند حافظه‌های فلش و... به اندازه سایر کالاها نیست، ولی در کل متقاضیان خرید حافظه‌های فلش فانتزی هم به‌اندازه سابق نیستند.