دانشجویان عکاسی به بازار دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای رونق دادند

دنیای‌اقتصاد- رشد قیمت‌ها در بازار دوربین‌های عکاسی منجر به کاهش شدید تقاضا در مورد دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای طی ماه‌های گذشته شده است، اما به گفته فعالان بازار این اواخر با آغاز فصل درس و مدرسه و دانشگاه‌ها و جلب توجه دانشجویان عکاسی و همچنین داوطلبان آزاد یادگیری عکاسی شاهد رشد نسبی تقاضا برای دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای بوده‌ایم. علی عمادی، مدیر فروش شرکت نورنگار در این رابطه به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده است، اگرچه قیمت‌ها در حد بسیار زیادی تغییر کرده است و در این مدت کمتر کسی به فکر خرید یک دوربین جدید یا تجهیزات عکاسی افتاده است، اما طی یکی دو ماه اخیر و با آغاز فصل درس و دانشگاه شاهد افزایش تقاضا برای دوربین‌های نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای و همچنین تجهیزات عکاسی از جانب دانشجویان رشته عکاسی هستیم.

وی افزود: به طور کلی این فصول، دوران رونق بازار دوربین است و امسال هم شاهد یک رونق نسبی بوده‌ایم، اما نه در حد سال‌های قبل!

وی همچنین با اشاره به این موضوع که در بازار دوربین‌های خانگی که در سری دوربین‌های ارزان قیمت هستند شاهد تغییری در میزان تقاضا نبوده‌ایم گفت: طی مدت اخیر در بازار خرید و فروش دوربین‌های کامپکت شاهد یک رکود هستیم و علت هم رشد قیمت‌ها است. به گفته وی، میزان رشد قیمت‌ها در حوزه دوربین‌های خانگی در حدی بوده است که بازار این دوربین را به رکود کشیده است. وی افزود: اگر دوربین خانگی تا حدود شش ماه قبل قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار تومان داشت اینک با قیمتی در حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ضمن اینکه موجودی این دوربین‌ها در بازار کاهش یافته است.

یکی دیگر از کسبه بازار دوربین هم با اشاره به این موضوع که در دو ماه گذشته بازار تجهیزات عکاسی تا حدودی رونق گرفته است، گفت: این رونق ناشی از بازگشایی دانشگاه‌ها است. به نظر می‌رسد بازگشایی فصل پاییز و درس و مدرسه، اگر روی بازار هر کالایی تاثیر نگذاشته است، روی بازار دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای و همچنین تجهیزات عکاسی تاثیری مثبت داشته است.