هوآوی به میدان رقابت با گلکسی نوت آمد

شرکت چینی هوآوی برای رقابت با شرکت سامسونگ اقدام به ساخت گوشی هوشمندی با سایز صفحه نمایش ۵ اینچی کرده است. به گزارش موبنا، به تازگی شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و لنوو اقدام به ساخت گوشی‌هایی با سایز بزرگ‌تر از ۵ اینچ کرده‌اند تا کاربرانی را که به تبلت‌ علاقه دارند را نیز راضی نگه دارند. بر این اساس، شرکت چینی هوآوی هم در رقابت با این بزرگان گوشی Ascend D۲ را طراحی و تولید کرده تا در طول سال ۲۰۱۳ سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

گوشی Ascend D۲ هوآوی علاوه بر سرویس‌های شبکه نسل دوم و سوم، با شبکه‌های LTE سازگار است. صفحه نمایش ۵ اینچی این گوشی قادر است تصاویر را با کیفیت ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل نمایش دهد. حافظه داخلی این گوشی اعلام نشده اما با کارت microSD امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را خواهد داشت. از اتصالات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از GPRS، EDGE، Wi-Fi، بلوتوث ۴، NFC و microUSB اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن است که از زوم لمسی، فلش LED، نشانه‌گذاری تصاویر، تشخیص صورت و امکان ضبط ویدئو با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل گوشی Ascend D۲ نسخه ۱/۴ (Jelly Bean) آندروید است، از تراشه Huawei K۳V، پردازنده چهار هسته‌ای ۵/۱ گیگاهرتزی و مرورگر HTML۵ بهره می‌برد.

این گوشی همچنین از GPS پشتیبانی می‌کند، قابلیت حذف نویز با میکروفن اختصاصی را دارد و از فایل‌های صوتی و تصویری MP۳/eAAC+/WMA/WAV و DivX/XviD/MP۴/H.۲۶۳/H.۲۶۴/WMV پشتیبانی می‌کند و از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری برخوردار است که به نظر می‌رسد مدت زمان مناسبی شارژ نگه دارد. اطلاعات بیشتر راجع به زمان عرضه و قیمت این گوشی منتشر نشده، اما انتظار می‌رود در نمایشگاه CES که به‌زودی در لاس وگاس برگزار می‌شود، هوآوی از این گوشی رونمایی کند.