مدیران شرکت‌های بزرگ جهان همیشه از طرف بنیادها و موسسات تحقیقاتی مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند. در این میان اما وقتی قرار می‌شود کارمندان این شرکت‌های بزرگ مدیران آنها را ارزیابی و قضاوت کنند، کمی اوضاع فرق می‌کند. در واقع از آنجا که گاهی کارمندان نگاه انتقادی به مدیران و روسای خودشان دارند، این بررسی‌ها اهمیت پیدا می‌کند تا جایی که موسسه تحقیقاتیGlassdoor هر سال به بررسی این موضوع می‌پردازد. در فهرست اخیر این موسسه از محبوب‌ترین مدیرعامل‌های جهان در سال 2013 نوزده جایگاه به مدیران تکنولوژی اختصاص دارد. جالب‌تر اینکه رتبه اول این فهرست به مدیر عامل محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس‌بوک اختصاص دارد. این در حالی است که تیم کوک مدیرعامل اپل رتبه هجدهم را در اختیار گرفته است، اما رتبه او نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در نهایت محبوب‌ترین مدیرعامل‌های تکنولوژی جهان در سال 2013 به ترتیب عبارتند از:

1- مارک زوکربرگ از Facebook: از میان کارمندان این شرکت تنها دو نفر از عملکرد زوکربرگ ناراضی هستند تا در نهایت میزان مقبولیت آن به 99 درصد برسد. کارمندان این شرکت معتقدند که کار با کارمندان هوشمند در این شرکت، با سرعت عملکرد بالا و خلاقیت زیاد موهبت بسیار خوبی است. این در حالی است که کارمندان این شرکت از حجم کار بالا کمی ناراضی هستند.
۲- بیل مکدرموت و جیم هاگمان اسناب از SAP: مدیر عامل‌های بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری آلمان و یکی از بهترین شرکت‌های نرم‌افزاری جهان در حال حاضر مقبولیت ۹۹ درصدی در میان کارمندان خودشان دارند که نسبت به سال گذشته تا ۷ درصد بیشتر شده است. کارمندان SAP معتقدند که کار در این شرکت و نتیجه آن ارائه محصولات متفاوت و خوب حس خوب و موثر بودن برای آنها ایجاد می‌کند. البته تنها نارضایتی این کارمندان این است که به خاطر حجم کار نسبتا زیاد به سختی می‌توانند میان کار و زندگی خودشان تعادل برقرار بکنند.
6- فرانک دی سوزا از Cognizant: این شرکت آمریکایی در زمینه مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و کارمندان آن به خاطر مدیریت مناسب و حضور همکاران با هوش و فعال از کار در آن راضی هستند. آنها معتقدند که هیچ مشکلی در مدت حضورشان در این شرکت با مدیریت آن نداشته‌اند.
۷- جو توسی از EMC: مدیرعامل این شرکت که در زمینه امنیت اطلاعات، مجازی سازی، رایانش ابری و ذخیره‌سازی فعالیت می‌کند، حالا جایگاه هفتم را در این فهرست به خودش اختصاص داده است. کارمندان EMC معتقدند که این شرکت جای بسیار خوبی برای کار است و در آن توازن خوبی میان حقوق دریافتی و حجم کار وجود دارد. البته خریدها و ادغام‌های مختلف در این شرکت کمی باعث نارضایتی کارمندان آن شده است.
8- پل جاکوبز از Qualcomm: او مدیر عامل یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های سازنده تراشه و پردازنده‌های کامپیوتری جهان است که به خاطر مدیریت خوب او، حدود 80 درصد از کارمندانش کار در Qualcomm را به دوستانشان پیشنهاد می‌کنند. این کارمندان معتقدند که در این شرکت همکاری و کار گروهی به خوبی انجام می‌شود.
۱۱- لری پیج از Google: او یکی از موسسان و مدیر عامل غول موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان است که آوازه ساختار کار در آن در بسیاری از کشورهای جهان پیچیده است. کارمندان گوگل معتقدند که با وجود حجم کار بالا، روند سریع و خلاقانه کار در گوگل می‌تواند تضمینی برای رشد هر کدام از کارمندان در آینده باشد و به این دلیل ۹۰ درصد آنها کار در گوگل را به دیگر دوستان خودشان پیشنهاد می‌کنند.



12- مارک بی تمپلتون از Citrix Systems: یک شرکت آمریکایی و بین المللی نرم‌افزاری که در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزاری و رایانش ابری فعالیت می‌کند که کارمندان آن معتقدند: مدیریت مناسب در این شرکت باعث شده است تعادل خوبی میان کار و زندگی خصوصی آنها برقرار شده و حقوق دریافتی آنها متناسب با حجم کارشان است.
۱۳- مارک بینهوف از Salesfoce: او مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای تجاری جهان است که کارمندان معتقدند: شفافیت و مسوولیت‌پذیری آن تاثیر بسیار خوبی بر فرهنگ حاکم بر فضای کاری شرکت گذاشته است.
15- جن هسان هوانگ از Nvidia: او مسوولان اداره یک شرکت قدیمی و شناخته شده در زمینه طراحی و تولید کارت‌های گرافیک و قطعات سخت افزاری را به عهده دارد و کارمندان آن می‌گویند که اجازه دارند در هر هفته دو روز را از خانه کار کنند و شرایط کاری سختی ندارند.
۱۶- جف بزوس از Amazon: یکی از ثروتمندترین مدیران تکنولوژی جهان که با خلاقیت در کارش توجه همه را به خودش جلب کرده است. کارمندان آمازون معتقدند که کار گروهی در این شرکت تجربه لذت بخشی برای آنها بوده است.
17- هانس وستبرگ از Ericsson: مدیر عامل یک شرکت مخابراتی بزرگ که شراکت تجاری آن با سونی آن را به شهرت زیادی رساند. کارمندان اریکسون می‌گویند قدرشناسی و پاداش‌های به جا بعد از یک پروژه بزرگ یا کار سخت لذت زیادی دارد و مدیران این شرکت همیشه آماده شنیدن انتقادها و مشکلات کارمندانشان هستند.
۱۸- تیم کوک از Apple: او بعد از استیو جابز مسوولیت بزرگی برای اداره یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان به عهده داشته است و به این دلیل همیشه با جابز مقایسه می‌شود. کارمندان این شرکت معتقدند که اپل جای مناسبی برای متخصص‌ها و حرفه‌ای‌ها است که فرصت‌های خوبی را برای رشد آنها فراهم می‌کند. با این حال اما تعدادی از کارمندان اپل با بعضی از تصمیم‌گیری‌های تیم کوک چندان موافق نیستند.
21- پل اوتلینی از Intel: او مدیر عامل بزرگ‌ترین تولید کننده پردازنده‌های کامپیوتری جهان است که به عقیده کارمندانش تمام تلاشش را برای رشد اینتل و حفظ جایگاهش در بازار می‌کند. این کارمندان از حقوق دریافتی، درآمد سالانه و مزایای خودشان راضی هستند.
۲۲- تام جئورجن از NetAPP: او مدیرعامل یک شرکت آمریکایی و بین‌المللی در زمینه ذخیره کامپیوتری و مدیریت اطلاعات است که کارمندان آن معتقدند که فرهنگ حاکم بر محیط کاری این شرکت بسیار جالب است و می‌تواند به رشد آنها کمک زیادی بکند.
23- برد اسمیت از Intuit: مدیر عامل یک شرکت نرم‌افزاری که در زمینه ارائه نرم‌افزارهای مالی و تجاری فعالیت می‌کند و کارمندان آن معتقدند که فضای کار در این شرکت بسیار صمیمانه بوده و فرصت‌های رشد آنها بسیار زیاد است تا جایی که کار در این شرکت زندگی آنها را متحول کرده است.
۲۸- کریشناکومار ناتارجان از MindTree: او مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ هندی در شهر بنگلور است که در زمینه مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. کارمندان این شرکت معتقدند که کار گروهی در این شرکت بسیار خوب بوده و فضای کاری صمیمانه‌ای در آن وجود دارد. البته این کارمندان معتقدند که درآمد آنها چندان متناسب با حجم کاری آنها نیست.
45- اسکات مک‌گرگور از Broadcom: کارمندان این شرکت که در زمینه تکنولوژی‌های ارتباطی و پردازنده‌های نیمه رسانا فعالیت می‌کند، معتقدند که فضای رقابتی در کار و همراهی با تکنولوژی‌های جدید فرصت‌های خوبی برای رشد در این شرکت را فراهم آورده است.
۴۶- لری الیسون از Oracle: یکی از ثروتمندترین مدیر عامل‌های تکنولوژی جهان که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری را مدیریت می‌کند. کارمندان اوراکل می‌گویند که این شرکت مانند نامش الهام‌بخش است و کار تیمی در آن بسیار منظم و خوب است.
49- مایکل دل از Dell: یکی از مدیر عامل‌های معروف و شناخته شده در دنیای تکنولوژی که مدیر عامل‌های آن معتقدند که رابطه صمیمانه‌ای با آنها دارد و فضای محترمانه‌ای در فضای کاری این شرکت جاری است.
۵۰- جفری ایملت از General Electric: او سال‌ها است که مدیر عامل یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه لوازم مصرفی الکترونیک است و کارمندان آن می‌گویند که مزایا و تسهیلاتی که در این شرکت دریافت می‌کنند تاثیر خوبی بر فضای کاری در آن دارد و ایملت به خوبی می‌داند که چه وقت چه تصمیمی را بگیرد.