دوربین فیلمبرداری ضدآب - ۱۹ دی ۸۶

بازار دیجیتال- بالاخره یک دوربین فیلمبرداری ضدآب برای کاربران غیر حرفه‌ای هم به بازار آمد. این دوربین فیلمبرداری دیجیتال را شرکت Sanyo و با مدل E۱ از سری دوربین‌های فیلمبرداری Xacti طراحی و تولید کرده است.

Xacti E۱ یک دوربین فیلمبرداری مبتنی بر حافظه فلش است. به همین دلیل هم با کارت‌های حافظه SD و SDHC سازگار بوده و امکان ارتقای حافظه تا ۸ گیگابایت را با استفاده از این کارت‌ها دارد. با استفاده از این کارت‌های حافظه ۸ گیگابایتی کاربران امکان ذخیره ۱۰ ساعت فیلم ضبط شده با این دوربین فیلمبرداری را روی آنها دارند.

این دوربین فیلمبرداری ضدآب قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه داشته و وضوح تصویر آن در حالت عکسبرداری به ۶ مگاپیکسل می‌رسد.

با استفاده از این دوربین فیلمبرداری، کاربران می‌توانند با هر بار شارژ تا یک ساعت و تا عمق ۵ فوتی زیر آب فیلمبرداری کنند.

قدرت زوم اپتیکال این دوربین به ۵ برابر می‌رسد. دوربین ضدآب Xacti E۱ مجهز به یک نمایشگر LCD رنگی با اندازه ۵/۲ اینچی بوده و از تکنولوژی لرزشگیر دیجیتالی دست هم بهره می‌برد.

این دوربین فیلمبرداری با کامپیوترهای شخصی و MAC شرکت Apple سازگار بوده و در سه رنگ آبی، زرد و سفید طراحی شده است. ابعاد این دوربین برابر ۶/۱×۴/۴×۸/۲ اینچ بوده و وزن آن به ۲۵۸ گرم می‌رسد.

دوربین ضد آب مدل Xacti E۱ شرکت Sanyo در حال حاضر با قیمتی برابر ۹۹/۴۹۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.