جلسه مجمع عمومی‌گروه شرکت‌های همکاران سیستم با حضور سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد. در ابتدای این جلسه، محمود نظاری رییس هیات مدیره همکاران سیستم، ضمن قرائت پیام هیات مدیره، با اشاره به تحولات اقتصادی در عرصه جهانی و احتمال تاثیر‌پذیری فضای کسب و کار ایران، به تصمیم شرکت برای استمرار توسعه اشاره کرده و خاطرنشان کرد: «شرکت‌های موفق، شرکت‌هایی هستند که از دل بحران‌های اقتصادی موفق بیرون می‌آیند.»در ادامه، شهریار رحیمی‌، مدیرعامل گروه همکاران سیستم با تشریح عملکرد سال ۸۷ اعلام کرد: «ما طی پنج سال اخیر در یک روند مطمئنی به سمت جلو پیش می‌رویم و امیدواریم که این روند را کماکان ادامه دهیم.»به گفته آقای رحیمی، همکاران سیستم در سال ۱۳۸۷ سود رضایت بخشی داشته که نسبت به سال قبل، رشد داشته است. مدیرعامل گروه همکاران سیستم با اشاره به جذب ۲۴۰ نیروی جدید در سال ۸۷ خاطرنشان کرد: «ما در دو سال گذشته سرمایه‌گذاری روی آموزش و تحقیق و توسعه را افزایش دادیم و همزمان شاهد گسترش زیرساخت‌های آی‌تی در سطح گروه بودیم.»

آقای رحیمی‌ دستاوردهای سال ۱۳۸۷ را رشد حاشیه سود، مدیریت بهتر نقدینگی و افزایش حجم درآمدها عنوان کرد و افزود: «سطح رضایت مشتریان در این مدت افزایش یافته و در حال رسیدن به مدل‌های پیشرفته‌تر ارتباط با مشتری و تنوع بخشیدن به خدمات پشتیبانی هستیم. این استراتژی باعث شد حدود ۶۰‌درصد از مشتریان مشمول افزایش قیمت پشتیبانی نشوند.» وی ایجاد دو شرکت جدید همکاران سیستم در استان‌های هرمزگان و خراسان جنوبی، ایجاد شرکت هوشمندی تجاری و توسعه ارتباط با شرکت‌های تحت لیسانس را از دیگر دستاوردهای این سال عنوان کرد. مدیرعامل گروه همکاران سیستم همچنین توسعه فروش محصولات، تحکیم ارتباط با بازار، توسعه مدیریت بازاریابی و بهبود فرآیندهای داخلی را از جمله برنامه‌های سال ۱۳۸۸ این شرکت عنوان کرد و افزود: «جذب و پرورش نیرو و توانمندسازی سازمان برای ارائه راهکارهای جدید و تسریع روند پاسخگویی مشتریان از مهمترین چالش‌های پیش رو در این سال است.»

در ادامه این جلسه پس از قرائت گزارش حسابرس شرکت، جلسه پرسش و پاسخ با حضور اعضای هیات مدیره گروه برگزار شد. آقای محمود نظاری رییس هیات مدیره گروه در پاسخ به پرسشی درباره تعامل با صنف و سایر نهادهای مرتبط، خاطرنشان کرد: «تعامل با فضای صنف و ارگان‌های موثر در حوزه فناوری اطلاعات جهت تعالی بخشیدن به استانداردهای صنعت، در سال جاری با توسعه واحد بازاریابی و بهره‌گیری از جلسات متناوب با افراد موثر و کلیدی، محقق خواهد شد». به گفته رییس هیات مدیره گروه، همکاران سیستم در حال توسعه سبد محصولات و ارائه راهکارهای جدید به بازار است. وی خطاب به کارکنان و سهامداران گفت: «وظیفه ما، طراحی این تغییرات است و کسب موفقیت، بر عهده شما است.» جلسه با رای‌گیری در مورد اعضای هیات مدیره به اتمام رسید و اعضای فعلی در سمت خود ابقا شدند.