برای حل مشکل پیامک باید صبر کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مردم خواست تا برای حل مشکل پیامک‌ها که پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهور ایجاد شده است، صبر پیشه کنند.

به گزارش مهر، محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال آنان که پرسیدند مشکل پیامک چه زمانی حل خواهد شد، به کرات گفت که این مشکل حل خواهد شد و صبر باید کرد.

وی در پاسخ به سوال مجدد خبرنگاران که تا چند روز دیگر وضعیت قطعی سیستم پیامک ادامه خواهد داشت، صرفا تاکید کرد که حل خواهد شد و به زبان ترکی پاسخ داد که صبر کنید حل می‌شود.

سلیمانی گفت: در شهرهای دیگر کشور این مشکل حل شده و فقط تهران مانده که حل می‌شود. مشکل قطعی سیستم پیامک در کشور یک روز پیش از انتخابات آغاز شد.

زمان وصل مجدد سیستم پیامک مشخص نیست

مسوولان مخابرات اعلام کردند که زمان وصل مجدد سیستم پیامک تلفن همراه هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، در پی قطع سیستم پیامک تلفن همراه از نیمه‌شب ۲۱ خردادماه و بروز اختلال در تماس مشترکان تلفن همراه در برخی از ساعات، مسوولان شرکت مخابرات ایران درباره علت این مساله و زمان حل این مشکل اظهار بی‌اطلاعی کرده و به خبرنگار ایسنا اظهار کردند، هنوز زمان برقراری سرویس پیامک برای مشترکان مشخص نیست.

تعیین تکلیف افزایش تعرفه مکالمه تلفن همراه و ثابت تا شهریورماه

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طبق ماده ۳ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور، تغییرات مدنظر دولت در قیمت‌های پایه مانند تعرفه مکالمات تلفن همراه و ثابت باید تا شهریورماه به مجلس ارائه شود.

صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در زمان حاضر شرکت مخابرات ایران پیشنهادی بابت تغییر و افزایش تعرفه مکالمات نداشته و برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

وی با تاکید براینکه بیش از پنج سال است که تعرفه مکالمات تلفن ثابت تغییری نداشته است، افزود: شرکت‌های مخابرات استانی به دلیل ثبات تعرفه، زیان ده هستند. فیضی خاطرنشان کرد: در صورتی که پیشنهادی برای افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت و همراه در مخابرات مطرح شود، باید در مجمع عمومی مخابرات ایران به تصویب برسد و پس از آن به هیات دولت ارائه شود تا دولت قبل از شهریورماه آن را به مجلس ببرد.

وضعیت نهایی اپراتور سوم هفته آینده مشخص می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته آینده برای جوابگویی در مورد وضعیت اپراتور سوم به مجلس می‌آید.

به گزارش مهر، علی اصغر یوسف نژاد صبح جمعه در جمع خبرنگاران در مازندران با بیان اینکه مساله قرارداد و انجام کار اپراتور سوم بسیار مهم است، افزود: در سال گذشته مزایده‌ای از سوی وزارت ارتباطات و فناوری انجام شده که شرکت اتصالات برنده آن شد و قرار شد به مدت ۵ سال نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کند. نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه متاسفانه بعد از مدتی قرارداد شرکت اتصالات به دلایل نامعلومی باطل شده و قراردادی با شرکت زین که کنسرسیومی از شرکت داخلی و خارجی از کویت است، بسته شده، اظهار داشت: تاکنون وضعیت این شرکت هم مشخص نشده است.

یوسف نژاد با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن با توجه به این موارد و با توجه به عدم انجام قول وزارت ارتباطات و فناوری مبنی بر استفاده از دانش و فناوری داخلی در انجام اپراتور سوم، نسبت به دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری به مجلس اقدام کرده است، تصریح کرد: نظر مجلس نیز بر این است که در بحث اپراتور سوم از نیروها و متخصصین داخلی استفاده شود.

ارائه سیم‌کارت اعتباری تلفن ثابت تا پایان سال

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به آماده بودن تجهیزات فنی سیم‌کارت اعتباری تلفن ثابت در تهران گفت: این سیم‌کارت تا پایان سال جاری در شهر تهران ارائه می‌شود.

محمد روح اللهی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه شرکت مخابرات تهران در مرحله خریداری تجهیزات این سرویس است، گفت: هم‌اکنون تجهیزات سفارش داده شده و تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.وی سیم‌کارت اعتباری تلفن ثابت را یکی از سرویس‌های شبکه هوشمند استان تهران دانست و گفت: پیش‌بینی‌هایی برای تعرفه‌های استفاده از این سرویس صورت گرفته است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: معمولا تعرفه‌های سرویس‌های اعتباری از سرویس‌های ثابت گران تر خواهد بود که این موضوع در تعرفه سیم‌کارت اعتباری تلفن همراه گنجانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا اولویت ارائه سیم‌کارت اعتباری تلفن ثابت شهر تهران است و در صورت بازار مناسب، این نوع سیم‌کارت در سایر شهرهای تهران نیز ارائه می‌شود. روح الهی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته درباره استقبال از سرویس کارت اعتباری تلفن ثابت گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بازار مناسبی برای سرویس اعتباری تلفن ثابت وجود دارد.