بازار دیجیتال- بعد از نوت‌بوک یا حتی قبل از آن، خرید کیف نوت بوک نیز نکته مهمی است. از همین رو شاید اهمیتش از نوت‌بوک هم بیشتر باشد! در بازار تقریبا هفت برند اصلی، کیف‌های نوت‌بوک را به انحصار خود در آورده‌اند. در واقع اکثریت کیف‌های مطرح در بازار ایران در اختیار مارک تجاری چون تارگوس، دی کوتا، کیس لاجیک، بل کین، ساندکس، وکس و آباکاس قرار دارد.

وظایف کیف لپ‌تاپ

همچنین اگر از ظاهر کیف بگذریم اصلی‌ترین وظیفه کیف لپ‌تاپ نقش محافظتی آن است. در اصل کیف باید لپ‌تاپ را از آسیب‌های محیطی محافظت کند که این آسیب‌ها می‌تواند ضربه، رطوبت یا موارد دیگر باشد.

ضربه: اولین وظیفه کیف محافظت لپ‌تاپ از ضربه است؛ چرا که ضربه دشمن اول لپ‌تاپ به شمار می‌آید؛ از همین رو باید کیفی برای لپ‌تاپ انتخاب کرد که در برابر این گونه ضربه‌ها (ضربه‌های محیطی) مقاوم باشد

رطوبت: کیف لپ‌تاپ باید بتواند لپ‌تاپ را از رطوبت‌های محیطی مانند باران، آب و... حفظ کند. سایر موارد: کیف لپ‌تاپ باید بتواند لپ‌تاپ را از امواج مغناطیسی محافظت کند و زمانی که در محفظه کیف قرار می‌گیرد، کاملا ارتباطش با محیط بیرون قطع شود. لایه‌های محافظتی در کیف‌ها متفاوت است برخی از آنها اسفنج و ابرهای فشرده هستند و برخی دیگر سلول‌های هوا، به تازگی ترکیب جدیدی از سلول‌های هوا با قابلیت تخلیه هوا و فوم فشرده مخصوص که در اتاقک نگه‌دارنده لپ‌تاپ نصب می‌شود، تولید می‌شود که به خوبی از ضربه محافظت می‌کند. بهتر است در کف و روی (سقف) کیف هم پوشش‌هایی وجود داشته باشد تا از هرگونه ضربه لپ‌تاپ را محافظت کند. در پایان باید گفت اگر از خود کیف لپ‌تاپ به خوبی محافظت نشود، بعد از مدتی خود تبدیل به دشمن لپ‌تاپ می‌شود. این نوع کیف‌ها باید به صورت مرتب تمیز شوند؛ چون اگر گرد و غبار در محفظه‌های آن جمع شود باعث بروز مشکلاتی برای لپ‌تاپ خواهد شد.