بیشترین شکایت کاربران از مراکز بزرگ گوشی تلفن همراه است

به گفته مسوول رسیدگی به شکایات مردمی اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، آمار بیشترین شکایات کاربران مربوط به مراکز بزرگ خریدوفروش گوشی تلفن همراه است.

علی شربیانی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: اکثر شکایت‌های گرفته شده در خصوص این کالای ارتباطی مربوط به مراکز بورس خریدوفروش گوشی تلفن همراه می‌شود. وی افزود: بیشترین شکایات کاربران از گوشی‌های بدون گارانتی است که توسط مبادی غیرقانونی روانه بازار می‌شود و فاقد هرگونه خدمات پس از فروش در بازار هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیشترین تقلبات نیز در بازارهای بزرگ خریدوفروش گوشی تلفن همراه توسط فروشندگان سود جو برای فروش بیشتر صورت می‌گیرد.

شربیانی تصریح کرد: برخی از افراد سودجو به تازگی اقدام به عرضه گوشی‌های قاچاقی به نام گارانتی‌های اصلی به افراد ناآگاه و بی‌اطلاع از گارانتی‌های اصلی کردند.

مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری خاطرنشان کرد: تقلب‌هایی همچون تعویض گوشی‌های کارکرده با نمونه‌های آک، ارائه گوشی‌های تقلبی با برچسب‌های اصلی و غیره از جمله موارد شکایت کاربران از فروشندگان در بازارهای بزرگ این کالای ارتباطی در تهران هستند.

کنسرسیوم‌های داخلی برای تامین مالی اپراتور سوم باید مشارکت کنند

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر شرایط بازمزایده اپراتورسوم گفت: باید شرایط مزایده اپراتور سوم به گونه‌ای باشد، تا متقاضیان در قالب کنسرسیوم داخلی برای تامین مالی آن مشارکت کنند.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با موبنا اظهار کرد: اسنادی که برای حضور شرکت‌کنندگان دولتی در مزایده اپراتورسوم محدودیت قائل شده‌اند نیازبه بازنگری دارد.

وی با بیان اینکه سازمان گسترش به دلیل ماهیت توسعه‌ای صنایع‌ های‌تک و رفع مشکل مالی و ارزی آمادگی حضور در مزایده اپراتور سوم را دارد، گفت: این سازمان با ورود به این پروژه، بر اساس اصل ۴۴ سهم خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

به گفته وی، این سازمان بر اساس اصل ۴۴، مجاز به سرمایه‌گذاری ۴۹درصدی پروژه اپراتور سوم تلفن همراه است.

صادق زاده ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه های‌تک فقط تولید نیست، بلکه بهره‌برداری، انتقال فناوری و توسعه بهره‌برداری هم جزو صنایع‌های تک محسوب می‌شود و در اساسنامه سازمان نیز آمده است.

وی تصریح کرد: این سازمان آماده است تا برای تامین مابقی تجهیزات این قرارداد نیز از طریق عقد قرارداد با شرکت معتبر خارجی اقدام کند. پیش از این مطابق با قانون سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین به منظور انتقال تکنولوژی به داخل کشور، در پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه ایران برای شریک خارجی اپراتور ۴۹درصد سهم و برای شریک داخلی ۵۱درصد سهم منظور کرده بودند.