کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار

بازار دیجیتال- قیمت انواع لپ‌تاپ طی هفته گذشته در بازار داخلی در حدود ۲درصد کاهش یافت.

بر اساس اعلام فعالان بازار، با توجه به اینکه میزان تقاضا برای لپ‌تاپ همچنان در حد ناچیزی است، فروشندگان و واردکنندگان این کالا ناچارند، همچنان قیمت‌ها را کاهش دهند تا هم با فروش مدل‌های قدیمی زمینه را برای ورود مدل‌های جدید فراهم کنند و هم به بازار برای افزایش میزان فروش کمک کنند.

محمد سلطانیان یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: پیش‌بینی می‌شد با پایان یافتن ماه رمضان و با بازگشایی مدارس حداقل بازار لپ‌تاپ و مینی‌لپ‌تاپ رونق گیرد، اما این اتفاق نیفتاد. به نظر می‌رسد حالا حالاها با یک بازار راکد و بی‌رونق مواجه باشیم.

علی اسکندری یکی دیگر از فعالان بازار در این باره می‌گوید: مدل‌های جدید لپ‌تاپ در راه است، ولی به دلیل شرایط بازار امکان ورود گسترده این کالاها به بازار وجود ندارد و به احتمال زیاد طی روزهای آینده با ورود محدود کالاهای جدید در زمینه لپ‌تاپ و مینی‌لپ‌تاپ مواجه خواهیم ‌بود.

اما بنایی یکی دیگر از فعالان بازار معتقد است، معمولا بر اساس تجربه سال‌های قبل بازار در مهرماه رونق چندانی ندارد و در آبان‌ماه بازار تقریبا پر رونق می‌شود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود امسال با عرضه مدل‌های جدید به بازار، بازار تا حدودی در آبان‌ماه رونق گیرد، ولی این رونق مانند سال‌های قبل نخواهد بود.

وی معتقد است اجناس قدیمی حتی اگر با قیمت پایینی در بازار به فروش برسند شانسی برای فروش ندارند و نمی‌توانند بازار را از این شرایط نجات دهند و باید منتظر ورود کالاهای جدید به بازار بود.

این در حالی است که سایر فعالان می‌گویند در شرایطی که موجودی بازار در حد کمی است و اکثر فروشندگان و واردکنندگان کالاها را با ضرر به فروش می‌رسانند، به نظر نمی‌رسد که ورود کالاهای جدید به بازار روند تندی داشته باشد.