گردشگری در ایران

بازار دیجیتال - گردش و مسافرت را باید یکی از محبوب‌ترین تفریحات مردم سراسر جهان دانست. ایرانی‌ها نیز همواره به سفر به عنوان یکی از کارهای لازم و سودمند زندگی خود نگریسته و از دیرباز به آن علاقه نشان داده‌اند. اما با این وجود، امروزه توجه به سفر در کشور ما چنان که باید و شاید جایگاه مطلوبی نداشته و همین سفرهای موردی خانواده‌های ایرانی نیز محدود به مناطق محدودی شده که هر سال مخصوصا در تعطیلات نوروز و تابستان تکرار می‌شود. این امر اگرچه علل متنوع و متعددی دارد؛ لیکن می‌توان از مهم‌ترین عوامل آن به نداشتن اطلاعات و آگاهی‌های لازم در خصوص مناطق گردشگری و آثار باستانی و دیدنی کشور؛ نحوه دسترسی به آنها، روش‌های کاهش هزینه سفر، روش‌های برنامه‌ریزی برای سفرهای مختلف با توجه به میزان بودجه و مدت زمان در اختیار و ... اشاره کرد.

با معرفی سایت امروز سعی می‌کنیم این گونه موانع را از پیش روی علاقه به گردشگری برداریم. این سایت به آدرس www.anobanini.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این سایت با معرفی مناطق مختلف دیدنی و آثار باستانی کشور به تفکیک استان، شهر و اثر همراه با عکس‌های متنوع و گویا در بخش گردشگری، کاربران را در انتخاب محل مورد نظرشان برای مسافرت کمک خواهد کرد. همچنین مطالب مفیدی از قبیل روش‌های کاهش هزینه سفر، روش‌های برنامه‌ریزی برای سفر، کمک‌های اولیه، رویارویی با شرایط سخت و غیر مترقبه و... در بخش دانستنی‌ها، بیشتر نیازهای اطلاعاتی یک مسافرت را پوشش خواهد داد.

در ضمن برای اینکه تنها مطالب آکادمیک ارائه نشده باشد؛ چند نمونه از سفرهایی که با رعایت مطالب فوق انجام شده نیز در بخش سفرنامه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. شاید برای شما انتخاب نام آنو بانینی جالب باشد و بخواهید بدانید که این اسم چه معنی دارد. در توضیح نام این سایت آمده است: «آنوبانینی قدیمی‌ترین سنگ نوشته ایران است که به پیش از دوران هخامنشی‌ها و مادها تعلق دارد و از این جهت که شاید در عرصه ایرانگردی، کمتر شناخته شده باشد و همچنین به دلایل متنوع دیگری که مجال بازگو کردن آن نیست؛ به عنوان نام خاص سایت جامع گردشگری ایران، انتخاب شده است.»