بازار دیجیتال- با سپری شدن روز پدر بازار خرید و فروش کالاهای مختلفی نظیر گوشی تلفن همراه گرم و پررونق تر از سابق شده است. به گفته فعالان بازار، طی مدت اخیر بازار خرید و فروش این کالا روزهای سردی را سپری کرده است و بازار تا حدودی از حالت رکود خارج شده است.

اما گروهی معتقدند از آنجا که گوشی‌هایی که به عنوان هدیه خریداری می‌شوند، میانگین قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دارند، این افزایش تقاضا تاثیر چندانی بر روند نقدینگی بازار نخواهد داشت.

در این رابطه گفت‌وگوی کوتاهی با حسن خانی، یکی از فعالان بازار گوشی تلفن‌همراه داشتیم که می‌خوانید:

وضعیت تقاضا در بازار گوشی تلفن همراه با توجه به فرا رسیدن روز پدر چگونه است؟

طی یکی دو روز اخیر بازار تا حدودی با افزایش تقاضا مواجه شده است.

افزایش تقاضا بیشتر برای گوشی با چه رنج قیمتی بود؟

بیشتر گوشی‌های ۱۰۰ تا ۳۰۰ یا نهایتا ۳۵۰ هزار تومانی در بازار مورد استقبال قرار می‌گیرند، البته برخی از افراد هم برای خرید گوشی‌های جدید با قیمت‌های بالای ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به بازار مراجعه می‌کنند که تعداد این افراد بسیار کم است.

برخی معتقدند به دلیل تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت، این رشد تقاضا تاثیر چندانی بر روند نقدینگی بازار ندارد. شما با این موضوع موافقید؟

نمی‌توان گفت که به طور قطع افزایش تقاضا برای گوشی‌های ارزان قیمت نمی‌تواند تاثیری بر روند نقدینگی بازار داشته باشد، ولی به هر حال در این شرایط بازار با کاهش موجودی گوشی‌های ارزان قیمت و معمولا قدیمی‌ مواجه می‌شود.

آیا تخفیفی هم برای فروش گوشی به این مناسبت در نظر گرفته‌اید؟

معمولا فروشندگان بیش از یک تا ۳ هزار تومان برای گوشی‌هایی با میانگین قیمت ۱۰۰تا ۳۰۰ هزار تومان تخفیف نمی‌دهند.