حرکت تدریجی دولت آمریکا در به‌کارگیری خدمات ابری

آمریکا که به‌دنبال مدرنیزه کردن فناوری و کاهش هزینه‌ها است «رایانش ابری» را به‌کار می‌گیرد؛ اما به گفته مقامات این کشور، مسائل حریم خصوصی و امنیت باید در طول یک دهه گذر به این خدمات بهبود یابد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان در این صنعت شکوفا و برخوردار از نرخ رشد سریع، شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و Salesforce.com که بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار مبتنی بر وب در جهان است، تلاش می‌کنند تا به سرعت خدمات رایانش ابری را برای شرکت‌ها و دولت آمریکا که حدود ۸۰ میلیارد دلار در سال برای فناوری صرف می‌کند، مهیا کنند.

رایانش ابری به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی امکان می‌دهد برنامه‌های متن، صفحه گسترده، تقویم یا برنامه‌های دیگر موردنیاز قرار گرفته در سرورها را اجاره کرده و از هزینه خرید، نصب و به‌روز کردن و نگهداری نرم‌افزار یا دستگاه‌های لازم در محیط کار اجتناب کنند.

به گفته مایک برادشاو، مدیر برنامه رایانش ابری فدرال گوگل، خدمات ابری به افراد امکان می‌دهد، از هر مکانی به اطلاعات به آسانی و به‌طور مطمئن دست یابند و در پول مالیات‌دهندگان صرفه‌جویی می‌کند.

موافقان می‌گویند رایانش ابری به کارمندان امکان می‌دهد، راحت‌تر همکاری کرده، زمان لازم برای نصب هزاران برنامه جداگانه دسک‌تاپ را کاهش داده و انعطاف‌پذیری بیشتری برای کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند، فراهم کرده و با کم کردن سفرها به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.