بازار دیجیتال- در بازار رقابتی و پر رونق دوربین‌های عکاسی دیجیتال، انتخاب کار سختی است. حالا اگر قرار باشد بودجه شما برای خرید هم محدود باشد که این کار خیلی سخت‌تر هم می‌شود. با این اوصاف، یک بررسی مناسب می‌تواند موثر و راهگشا باشد.

سایت اطلاعات کامپیوتری ComputerShopper به تازگی پنج دوربین عکاسی دیجیتال ارزان قیمت زیر ۲۰۰ دلار را در بازار انتخاب و معرفی کرده است. این دوربین‌ها که قابلیت‌های مناسبی را به نسبت قیمتشان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، به ترتیب عبارتند از:
مدل DSC-W350 از Sony: رنگ آبی این دوربین در میان کاربران جوان طرفداران زیادی دارد. این دوربین با طراحی ساده، امکانات خوبی مانند وضوح تصویر1/14 مگاپیکسل را در اختیار آنها می‌گذارد. این دوربین با امکان زوم دیجیتال 2 برابر و حداکثر حساسیت 3200، دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و امکان فیلمبرداری هم دارد.
حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۱۶۰۰ ثانیه است و حافظه آن از نوع فلش و سازگار با انواع کارت‌های حافظه SD و SDHC است. نمایشگر ۷/۲ اینچی این دوربین هم تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین در حال حاضر با قیمت متوسط ۱۶۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل JZ300 از Fujifilm: این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر 1/12 مگاپیکسل را داشته و مبتنی بر حافظه فلش است. ظرفیت حافظه داخلی این دوربین برابر 40 مگابایت بوده و امکان ارتقای حافظه با کارت‌های حافظه SD را دارد. لنز این دوربین امکان زوم اپتیکال تا 10 برابر را داشته و از نوع واید است.
حداکثر حساسیت این دوربین برابر ۳۲۰۰ بوده و حداکثر سرعت شاتر آن برابر ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه می‌رسد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری و ضبط صدای دیجیتالی را هم به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است. این دوربین دارای تکنولوژی تشخیص چهره و کاهش قرمزی چشم هم هست. وزن این دوربین هم تنها به ۱۴۸ گرم می‌رسد.
این دوربین در حال حاضر با قیمت تقریبی 170 دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل SD۱۳۰۰IS از Canon: این دوربین عکس‌ها را با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل می‌گیرد و قابلیت زوم دیجیتال تا ۴ برابر را دارد. نمایشگر این دوربین اندازه ۷/۲ اینچی دارد و تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد.
حداکثر حساسیت این دوربین هنگام عکاسی برابر 1600 بوده و حداکثر سرعت شاتر آن به 1 به 1500 ثانیه می‌رسد.
این دوربین با کارت‌های حافظه SD، SDHC، SDHX و MMC هم سازگاری دارد و امکان فیلمبرداری را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین هم رنگ‌های متنوعی دارد با قیمتی در حدود ۱۷۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل DMC-FP8 از Panasonic: این دوربین امکان عکاسی با وضوح تصویر 1/12 مگاپیکسل را داشته و لنز وایدی از نوع 28 میلیمتری دارد. این دوربین امکان زوم دیجیتال تا 4 برابر را داشته و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر هم هست.
حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۱۳۰۰ ثانیه بوده و وضوح تصویر آن در هنگام فیلمبرداری HD است.
این دوربین با حافظه داخلی 40 مگابایتی امکان سازگاری با کارت‌های حافظه SD و SDHC را هم دارد. نمایشگر این دوربین یک LCD با اندازه 7/2 اینچی است. این دوربین با وزن 150 گرمی این روزها با قیمتی در حدود 200 دلار به فروش می‌رسد.

مدل JZ۵۰۰ از Fujifilm: این دوربین با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل امکان زوم اپتیکال تا ۱۰ برابر را دارد. حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر ۱ به ۱۴۰۰ ثانیه می‌رسد.
این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت 30 فریم در هر ثانیه را هم دارد. این دوربین با حافظه داخلی 10 مگابایتی با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگاری دارد. نمایشگر این دوربین با اندازه 7/2 اینچی تصاویر را با وضوح 230000 پیکسل نمایش می‌دهد. این دوربین حالا با قیمت متوسط 210 دلار به فروش می‌رسد.