دوربین کامپکت با امکانات حرفه‌ای

بازار دیجیتال- شرکت Olympus یک دوربین جدید را به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با مدل E-PL۱ به بازار معرفی شده، در واقع یک دوربین کامپکت است که امکانات یک دوربین DSLR را به کاربرانش می‌دهد. دوربین جدید این شرکت امکان عکاسی با وضوح تصویر ۳/۱۲ مگاپیکسل را داشته و عکس‌ها را در ۸ سایز و اندازه مختلف ثبت و ذخیره می‌کند. این دوربین عکس‌ها را در ۱۴ حالت متفاوت می‌تواند بگیرد و حساسیت آن در هنگام عکاسی حداکثر به ۳۲۰۰ می‌رسد.

سرعت شاتر این دوربین حداقل ۶۰ ثانیه و حداکثر ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه است. E-PL۱ دارای نمایشگر LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر HD را هم با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه به کاربرانش می‌دهد.

دوربین جدید Olympus مبتنی بر حافظه فلش بوده و با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگاری دارد. این دوربین دارای یک پورت USB۲.۰ و یک خروجی HDMI است. ابعاد این دوربین برابر ۵/۴۱×۲/۷۲×۶/۱۱۴ میلیمتر بوده و وزن آن به ۲۹۶ گرم می‌رسد. این دوربین در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار در بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.