پیش‌بینی رشد 25 درصدی درآمد برای اولین فصل 2011

بازار دیجیتال- شرکت بزرگ نرم‌افزاری دنیا؛ یعنی شرکت Microsoft به‌تازگی از افزایش چشمگیر درآمد خود خبر داده است. مسوولان این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند که رکود جالبی را در درآمد و فروش برای فصل اول سال میلادی آینده به ثبت می‌رسانند. این شرکت اعلام کرده است که درآمد آن نسبت به اولین فصل سال ۲۰۱۰ رشد ۲۵ درصدی خواهد داشت و به رقم ۲/۱۶ میلیارد دلار خواهد رسید. البته این در حالی است که این میزان درآمد حتی از درآمد فصل گذشته شرکت Apple هم کمتر است. Apple در فصل گذشته درآمدی برابر ۲۰ میلیارد دلار داشته است.

با این همه، اما Microsoft امیدوار است سود بیشتری را نسبت به Apple به‌دست بیاورد. این شرکت اعلام کرده است که درآمد در گردش، درآمد خالص و درآمد فروش هر سهم برای فصل سوم سال ۲۰۱۰ به ترتیب برابر ۱۲/۷ میلیارد دلار، ۴۱/۵ میلیارد دلار و ۶۲/۰ دلار برای هر سهم بوده است. این ارقام نشان می‌دهند که Microsoft رشد ۵۹ درصدی در میزان درآمد در گردش، رشد ۵۱ درصدی در میزان درآمد خالص و رشد ۵۵ درصدی در میزان درآمد فروش هر سهم خودش را تجربه کرده است.

همچنین Microsoft اعلام کرده است که درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار Office ۲۰۱۰ این شرکت تا ۱۵ درصد نسبت به سال ۲۰۰۹ افزایش داشته است. فروش کنسول بازی این شرکت؛ یعنی Xbox ۳۶۰ هم تا ۳۸ درصد افزایش داشته است.