تلویزیون سه بعدی جدید در اندازه بزرگ

بازار دیجیتال- شرکت Philips که یکی از تولیدکنندگان بزرگ بازار لوازم مصرفی دیجیتال است به تازگی محصول جدیدی را به این بازار معرفی کرده است. این محصول جدید یک تلویزیون LCD مبتنی بر تکنولوژی سه بعدی است. این تلویزیون با مدل ۵۸PFL۹۹۵۵ به بازار معرفی شده است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این تلویزیون می‌تواند اثرات ناشی از سیگنال‌های ناخواسته را کاهش داده و تصاویر را با کیفیت مناسبی برای کاربرانش به نمایش بگذارد. نور پس‌زمینه این تلویزیون از طریق لامپ‌های LED تامین می‌شود و اندازه نمایشگر آن به ۵۸ اینچ می‌رسد.

این تلویزیون جدید از تکنولوژی HD برای نمایش تصاویر بهره می‌برد و به همین دلیل هم تصاویر را با وضوح ۲۵۶۰×۱۰۸۰ پیکسل برای کاربرانش نمایش می‌دهد. به این ترتیب، تصاویر نمایش داده شده در این تلویزیون حداکثر وضوحی برابر ۲۷۶۴۸۰۰ نقطه‌ای دارند. زمان پاسخ دهی تصویر در این تلویزیون تنها برابر یک میلی‌ثانیه است که در میان محصولات مشابه رکورد خوبی به حساب می‌آید. تصاویر پخش شده توسط این تلویزیون کنتراست ۱ به ۱۰۰۰۰۰۰۰ داشته و شدت روشنایی آنها به ۵۰۰ انسی لومن می‌رسد. فرکانس اسکن تصویر در این تلویزیون برابر ۴۰۰ هرتز بوده و زاویه دید آن ۱۷۶ درجه است.

تلویزیون جدید شرکت Philips استانداردهای تلویزیونی PAL، SECAM و NTSC را پشتیبانی کرده و صدا را به صورت استریو با قدرت ۳۰ وات برای کاربرانش پخش می‌کند. نکته جالب درباره این تلویزیون مجهز بودن آن به چهار اسپیکر داخلی و خروجی هدفون است. این دستگاه دارای تله تکست بوده و امکان نمایش ۱۲۰۰ صفحه به این صورت را دارد. این محصول از یک پورت Component، یک پورت SCART، یک پورت VGA، چهار خروجی HDMI، دو پورت USB و امکان ارتباطی wi-fi بهره می‌برد. تلویزیون مدل ۵۸PFL۹۹۵۵ دارای قفل کودک بوده و مجهز به کارتخوان سازگار با کارت‌های حافظه SD و SDHC است. با تمام اینها، اما شرکت Philips هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این تلویزیون سه‌بعدی جدید را اعلام و منتشر نکرده است.