باز هم کلاهبرداری از بازار کامپیوتر در شب یلدا

بازار دیجیتال- اگر به خاطر داشته باشید شب یلدای سال گذشته کلاهبرداری بزرگی از بازار کامپیوتر صورت گرفت که در پی آن تعداد زیادی از کسبه پاساژ پایتخت متضرر شدند. امسال نیز طی روزهای اخیر وقوع دو تا سه مورد کلاهبرداری در مراکز خرید و فروش کامپیوتر گزارش شده است. بر اساس اعلام فعالان بازار، شرایط نامساعد بازار نه تنها باعث شده است نظم قیمتی بازار به هم خورد ،بلکه باعث ریسک پذیری بالای فعالیت در این حوزه شده است. افزایش زیر فروشی در بازار، عدم تعادل قیمت در بازار و کاهش مرتب قیمت‌ها از عواقب شرایط نامساعد بازار کامپیوتر است.

در این مورد گفت‌و‌گوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید.

شنیده می‌شود طی مدت اخیر بازار کامپیوتر شاهد بروز دو تا سه مورد کلاهبرداری در سطح کلان بوده است. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله، طی روزهای اخیر شخصی در یکی از مراکز خرید و فروش کامپیوتر اقدام به کلاهبرداری کرده است که بیشترین حجم کلاهبرداری وی از شرکت‌های عرضه‌کننده مانیتور بوده است. البته این شخص متواری شده است و خبری از وی نیست، ولی مورد دیگر را نمی‌توان کلاهبرداری نامید؛ چرا که یکی از فعالان بازار در خیابان فاطمی نتوانسته است از عهده تعهدات خود نسبت به طلبکاران بر آید و در حال تلاش است تا مشکل را حل کند.

چرا بروز کلاهبرداری در این نیمه از سال بیشتر است؟

معمولا زمانی که بازار با رکود مواجه است این اتفاقات می‌افتد. ربط چندانی به فصل و دوره ندارد. طی مدت اخیر هم افرادی با توجه به شرایط نامساعد بازار نتوانسته‌اند از عهده تعهدات خود برآیند و ناچار شده اند متواری شوند.

مبلغ کلاهبرداری حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون اعلام شده است. این رقم صحیح است؟

خیر. مبلغ بیشتر از این حرف‌ها است، ولی معمولا برای به خطر نیفتادن موقعیت مراکز خرید رقم درست را اعلام نمی‌کنند.