رشد 6/2 میلیون کیلویی واردات لپ‌تاپ
بازار دیجیتال- افزایش تنوع و ورود مدل‌های مختلف لپ‌تاپ و مینی‌لپ‌تاپ با قیمت‌های مختلف (بین 300 هزار تا چهار میلیون تومان و حتی گاه بیشتر) باعث شده است طی سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان واردات این کالا به بازار داخلی باشیم.

بر اساس اعلام بخش آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم واردات انواع لپ‌تاپ، در یازده ماه سال جاری سه میلیون و ۴۳ هزار و ۲۹۸ کیلوگرم، معادل ۷۶۰ هزار و ۸۲۴ عدد بوده است که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که حجم واردات این کالا دو میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۹ کیلوگرم معادل ۵۴۴ هزار و ۱۲ عدد بوده است، در حدود ۸۶۷ هزار و ۲۴۹ کیلوگرم افزایش یافته است.
به عبارتی مقایسه حجم واردات لپ‌تاپ، طی یازده ماه نخست سال‌های 89 و 88 نشان دهنده این است که در یازده ماه اول سال 89 میزان واردات لپ‌تاپ 216 هزار و 812 عدد افزایش یافته است.
مقایسه میزان واردات لپ‌تاپ بین سال‌های ۸۹ و ۸۷ هم نشان دهنده رشد یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۳۱۳ کیلوگرمی یا ۴۱۵ هزار و ۵۷۸ عددی لپ‌تاپ در یازده ماه نخست سال ۸۹، نسبت به سال ۸۷ است.
چرا که حجم واردات انواع لپ‌تاپ در مدت مشابه در سال 87 در حدود یک میلیون و 380 هزار و 980 کیلوگرم، معادل 345 هزار و 246 عدد بوده است.
مقایسه حجم واردات لپ‌تاپ بین یازده ماه نخست سال ۸۹ و ۸۶ هم نشان‌دهنده رشد دو میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۹۱ کیلوگرمی میزان واردات در سال ۸۹ است. چرا که حجم واردات لپ‌تاپ در مدت مشابه در سال ۸۶ معادل ۷۰۳ هزار و ۷ کیلوگرم بوده است.
به عبارتی حجم واردات این کالا در یازده ماه نخست سال 89 نسبت به سال 86 در حدود 585 هزار و 72 عدد افزایش یافته است.
رقم مقایسه حجم واردات بین یازده ماه نخست سال‌های ۸۹ و ۸۵ هم نشان‌دهنده جهش دو میلیون و ۶۶۸ هزار و ۹۵۷ کیلوگرم معادل ۶۶۷ هزار و ۲۳۹ عددی واردات لپ‌تاپ در سال ۸۹ نسبت به سال ۸۵ است.
بر اساس اعلام بخش آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم واردات انواع لپ‌تاپ در یازده ماه نخست سال 85 ،374 هزار و 341 کیلوگرم معادل 93 هزار و 585 عدد بوده است.